شناسهٔ خبر: 43641012 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخاب سمیعی و شکوری و لزوم حمایت از مدیران جوان

تهران- ایرنا- روز گذشته (پنج‌شنبه) مدیرعامل و معاون اجرایی جدید باشگاه پرسپولیس انتخاب شدند؛ انتخابی که برخی آن را گامی مهم در زمینه جوان‌گرایی در مدیریت ورزش تعریف خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بعد از استعفای «مهدی رسول‌پناه» از سرپرستی باشگاه پرسپولیس، روز گذشته هیات مدیره این باشگاه ،«جعفر سمیعی» مدیرکل حراست وزارت ورزش را به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب کرد. همچنین چند ساعت بعد هم «ابراهیم شکوری» دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و بازیکن اسبق پرسپولیس به عنوان معاون اجرایی این باشگاه انتخاب شد تا شاهد حضور دو مدیر جوان در راس باشگاه پرسپولیس باشیم.

با اینکه خیلی‌ها معتقد هستند انتخاب مدیر جوان و امتحان پس نداده برای باشگاهی مانند پرسپولیس خوب نیست، اما واقعیت این است که حضور دو مدیر جوان و تحصیلکرده در راس باشگاه پرسپولیس میتواند منشا خیر برای این باشگاه و البته هواداران پرشمارش باشد. 

باید این نکته را در نظر داشت پیش از این مدیرانی مانند حبیب کاشانی، علی اکبر طاهری و حمیدرضا گرشاسبی هم در شرایطی به پرسپولیس آمدند و در این باشگاه موفق شدند که سابقه مدیریت کلان باشگاهی در ایران را نداشتند اما توانستند با نوع مدیریت خود با پرسپولیس به موفقیت های زیادی برسند. این یعنی صرف اینکه سمیعی و شکوری سابقه مدیریتی زیادی در فوتبال ندارند، نمیتواند متر و معیار درستی برای قضاوت باشد. 

از طرفی سمیعی با شعار مبارزه با فساد در باشگاه پرسپولیس جلو آمد که این مسئله بسیار مهم است. قطعا یکی از ضعف ها و مشکلات باشگاهی مثل پرسپولیس بحث فساد است و اگر مدیری بتواند با این معضل مبارزه کند، نمره قبولی خواهد گرفت. مطمئنا در مسئله مبارزه با فساد خیلی از رسانه ها و هواداران واقعی پرسپولیس پشت مدیریت جدید این باشگاه خواهند بود تا یکبار برای همیشه مسئله فساد در باشگاه بزرگ پرسپولیس خاتمه پیدا کند. 

در مجموع باید به زوج جدید مدیریتی باشگاه پرسپولیس برای پیاده کردن برنامه های خود در این باشگاه زمان داد و البته این نکته را هم در نظر گرفت که پرسپولیس کمتر از ۲ ماه دیگر در فینال لیگ قهرمانان آسیا باید به میدان برود و به خاطر همین باید این باشگاه و این تیم آرامش کامل داشته باشند تا به افتخاری تاریخی دست پیدا کنند.

نظر شما