شناسهٔ خبر: 43641000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسئولان نسبت به کنترل قیمت‌ها دغدغه‌مند باشند/ سقوط قریب‌الوقوع «مکرون»

امام ‌جمعه رشت، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: مسؤولان نظارتی باید فعالیت خود را شبانه روری کنند و دراین زمینه دغدغه‌مند باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به اهمیت عفت از نگاه اسلام اظهار کرد: امروز همه مردان و زنان باید به عفت و حیا  به‌عنوان یکی از آداب دینی پایبند باشند.

وی با بیان  اینکه رعایت تقوا و پرهیزگاری خیر دنیا و آخرت را متوجه انسان می‌کند، گفت: هفده ربیع‌الاول خجسته سالروز پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و روز ولادت امام صادق (ع) بوده که موجب سرور و شادی مسلمانان است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه جامعه انسانی از برکت وجود پیامبر اعظم (ع) و فرزندان او بهره می‌برد، بیان کرد:  پیامبر (ص) از روز اول با دشمنی در تاریخ مواجه بوده و امروز نیز در دشمنی یهودیان صهیونیست قرار دارد.

فلاحتی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه آزاردهندگان پیامبر خدا مورد لعن قرار می‌گیرند، گفت: صاحبان نشریه توهین‌کننده به پیامبر اسلام (ص) ملعون هستند و مکرون نیز ملعون است و عذاب الهی در انتظار آن‌هاست چراکه این نص صریح کلام خداست.

وی با بیان اینکه توهین به پیامبر اسلام (ص) بی‌سابقه نیست و نیکولا سارکوزی نیز در زمان  مسؤولیت در فرانسه چنین موضع‌گیری‌هایی داشته است، تصریح کرد: با توجه به برخی اظهارنظرهای رسانه‌ای کشورهای دیگر، فرانسه برای پوشش ناکارآمدی در کنترل کرونا، کاهش چشم‌گیر محبوبیت مکرون و  اعتراضات داخل کشور اقدام به توهین به پیامبر (ص) کرده تا در کنار عقده‌ای که از اسلام و پیامبر اکرم (ص) داشته فرافکنی در پیش بگیرد.

امام‌جمعه رشت اقدام وقیحانه مکرون در توهین به پیامبر اسلام (ص) را فرافکنی عنوان کرد و افزود: این فرافکنی انجام شد تا نگاه رسانه‌ای را متوجه جریان دیگر کنند البته دولت مکرون نیز به‌زودی سقوط خواهد کرد و عزت مسلمانان در جهان طنین‌انداز خواهد شد.

فلاحتی با اشاره به تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳ بیان کرد: روز دانش‌آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ توسط جمعی از پیروان امام و جوانان انقلابی دانشگاهی اتفاق افتاد اگرچه در همان روزها دولت موقت که گرایش غربی و لیبرال مآبانه داشت از این حرکت دانشجویان، ابراز گلایه کرد اما امام حمایت کرد و حمایت او ماندگار شد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت معیشت مردم گفت: وضعیت روغن مردم را نگران کرده با توجه به اینکه در تولید روغن مشکل وجود ندارد اما در توزیع روغن کمیاب شده و این جای تأمل دارد.

امام‌جمعه رشت خطاب به فروشندگان اقلام افزود: فروشندگان خدا را در نظر بگیرید و با شنیدن زمزمه گرانی آن‌ها را پنهان نکنید کسی که مؤمن را بیازارد خدا را آزار داده، چراکه حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است.

فلاحتی با بیان اینکه گرانی، اخلاق، امانت‌داری را از بین برده و مردم مسلمان را در فشار قرار می‌دهد، افزود: نظارت‌ها کم است حتی کسانی را که در وضعیت خوب اقتصادی هم قرار  دارد به لحاظ روانی دچار آزار شده چه برسد به  توده‌های محروم متوسط و کارگری.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم را می‌آزارد، گفت: اگر مسؤولان به همین اندازه که برای کنترل کرونا دغدغه‌مند بوده و جلسه تشکیل می‌دادند برای کنترل ارز هم دغدغه داشتند وضعیت امروز را مشاهده نمی‌کردیم.

فلاحتی با اعتراض نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه تصریح کرد: در جامعه اسلامی مردم باید عزیز باشند، چرا باید عده‌ای در این ملت وجود داشته باشند که خون این ملت را بیاشامند، چرا عده‌ای باید در تنگنا قرار بگیرند و عده‌ای با زیاده‌خواهی این مردم را در رنج قرار دهد؛ مسؤولان نظارتی باید فعالیت خود را شبانه روری کنند.

به گزارش فارس، بیانیه جمعی از فرمانده واحدهای بسیج دانش‌آموزی استان گیلان، توسط دانش‌آموز، ابراهیم نوبهار در  نماز جمعه رشت به مناسبت شهادت شهید فهمیده قرائت شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ح

نظر شما