شناسهٔ خبر: 43640834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خوراندن الکل به کودکان به قصد ضدعفوني دستگاه گوارش

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- عضو هیئت علمی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی والدین با این تفکر که الکل موجب ضدعفونی کردن دستگاه گوارش و پیشگیری به ابتلا از کرونا می‌شود با خوراندن آن موجب مرگ کودکان خود شده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم دکتر مریم اخگری افزود: از زمانی که بیماری کووید 19 در کشور شایع شد مسمومیت با متانول را در موارد بسیار زیادی در کشورمان مشاهده کردیم.
وی گفت: از الکل به عنوان ماده ضدعفونی کننده استفاده می‌شود و الکل اتیلیک یا اتانول ماده‌ای است که به عنوان ضدعفونی کننده دست یا سطوح کاربرد دارد، اما چون ذخایر و منابع موجود در کشور از نظر وجود اتانول کاهش پیدا کرد یکسری افراد سودجو ناخواسته و بدون اطلاع از این که متانول ماده‌ای سمی است آن را وارد مشروبات الکلی می‌کنند و به جای این که اتانول توزیع کنند متانول را وارد بازار سیاه دارویی می‌کنند.
عضو هیئت علمی سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: برخی افراد به سبب نداشتن اطلاعات و باور غلطی که مصرف خوراکی الکل از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کنند الکل را به بچه‌ها می‌دهند که دستگاه گوارش را ضدعفونی کند و یا این که خودشان با این نیت خورده اند، اما دچار مسمومیت و یا مرگ شده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، این متخصص سم شناسی و داروشناسی افزود: از اواخر بهمن سال گذشته که شیوع کرونا در کشور آغاز شد موارد متعددی از مسمومیت با متانول را داشتیم که به خاطر ضدعفونی کردن دستگاه گوارش استفاده شده بود.

نظر شما