شناسهٔ خبر: 43640696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم حمایت از ورزش کشتی در سیستان و بلوچستان

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به وجود استعدادهای خوب ورزشی در عرصه کشتی در سیستان و بلوچستان، خواستار شناسایی، هدایت و تربیت این ورزشکاران در استان و معرفی آنان در سطح ملی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا دبیر امروز در دیدار با استاندارسیستان و بلوچستان اظهار کرد: هر ورزشی خاستگاهی دارد و کشتی ورزشی است که خاستگاه آن به سرزمین ایران برمی گردد و رونق و توسعه این ورزش نیازمند توجه و دقت نظر همه مسئولین به ویژه مسئولین استانی و منطقه ای در مقیاس قطب  بندی کشوری است.

وی با اشاره به وجود استعدادهای خوب ورزشی در عرصه کشتی در سیستان و بلوچستان، خواستار شناسایی، هدایت و تربیت این ورزشکاران در استان و معرفی آنان در سطح ملی شد.

رئیس فدراسیون کشتی با تاکید بر ضرورت حمایت از ورزش کشتی، بیان کرد: زمینه سازی برای ظهور و بروز استعدادها زمانی اتفاق می‌افتد که تمهید مقدمات بویژه تامین فضاها و امکانات مورد نیاز صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از نگاه مسئولین ورزشی به شرایط و وضعیت ورزش استان و دلسوزی آنان در مسیر رشد و ارتقا رشته‌های ورزشی، اظهار کرد: این نگاه و توجه در سالهای اخیر و توسعه زیرساختهای ورزشی استان باعث شده تا افتخارآفرینانی در سطح کشوری و بین‌المللی داشته باشیم.

احمدعلی موهبتی از تلاش برای بهره برداری از دو پروژه ورزشی خانه کشتی زابل و ورزشگاه 2000 نفری چابهار خبر داد و گفت: روح سالم در گرو داشتن جسم سالم است و اعتقاد داریم ورزش و حضور در میادین جهانی به نوعی معرفی هویت یک ملت است.

وی افزود: با تمام توان به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در حوزه های مختلف بویژه بخش ورزش و تربیت بدنی هستیم و باید به دنبال آموزش رشته های ورزشی در سنین کودکی برای افراد جامعه باشیم.

این مسؤول ادامه داد: وجود 817 هزار دانش آموز در استان ظرفیت بسیار غنی برای بهره گیری و استعداد یابی در رشته های مختلف ورزشی به خصوص کشتی است.

انتهای پیام/3139

نظر شما