شناسهٔ خبر: 43640624 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مصطفی حسین خانی چطور نفر اول انتخابی شد؟

قهرمانی یک هفته بعد از رهایی از کرونا

مصطفی حسین خانی در شرایطی توانست نفر اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد شود که چند هفته ای به خاطر ابتلا به کرونا در بستر بیماری بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، وزن 74 کیلوگرم یکی از اوزانی بود که در سال های اخیر ایران به خاطر نداشتن یک نفر شاخص و البته حضور مدعیان پرتعداد خارجی نتوانسته به موفقیتی در آن دست پیدا کند.


به همین خاطر کادرفنی تیم ملی خیلی زود تصمیم به برگزاری انتخابی در این وزن گرفت. 6 کشتی گیر فراخوانده شده بودند تا یک آبان درمسابقات انتخابی شرکت کنند، اما فدراسیون اعلام کرد به دلیل مثبت شدن تست کرونای یکی از کشتی گیران این مسابقات یک هفته به تعویق می افتد.


رقابت انتخابی روز گذشته با حضور این 6 کشتی گیر برگزار شد که در نهایت مصطفی حسین خانی توانست با شکست تمامی رقبا قهرمان شود و دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان را از آن خود کند.


نفر قهرمان دقیقا همان کشتی گیری بود که توانست کرونا طی هفته های اخیر شکست دهد. مصطفی حسین خانی که چند مدال آسیایی و جهانی هم در کارنامه دارد، درباره این اتفاق توضیح داده و به تسنیم می گوید: «من کرونا گرفته بودم. بعد از لیگ، زمانی که در خانه بودم، بیمار شدم و علاوه بر بستری در بیمارستان طالقانی، دو هفته در قرنطینه، فقط خواب بودم و حتی اجازه راه رفتن هم نداشتم. انتخابی ما هم اول آبان بود، اما من نامه بیمارستان را به فدراسیون دادم و خواستم که به خاطر وضعیتم مسابقه عقب بیفتد. یک هفته هم برای من زمان کمی بود. فقط دو تمرین کشتی توانستم انجام دهم و واقعاً شرایط مسابقه را نداشتم، ولی مجبور بودم کشتی بگیرم.»


حالا حسین خانی که در سال های اخیر نتوانسته چندان از پس بزرگانی همچون جردن باروز و سیداکوف بربیاید، باید در مسابقات جهانی صربستان شایستگی خودش را ثابت کند؛ اگرچه یک آزمون مهمتر در ماههای آینده پیش رو دارد و آن هم حضور در گزینشی المپیک است.

نظر شما