شناسهٔ خبر: 43640551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

خانه کشتی زابل و ورزشگاه چابهار تا قبل از پایان دولت باید افتتاح شود

موهبتی گفت: با تمام توان بدنبال فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه ورزش این استان هستیم و خانه کشتی زابل و ورزشگاه ۲ هزار نفری چابهار باید تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید افتتاح شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی در دیدار با رییس فدراسیون کشتی کشور از تلاش برای بهره‌برداری از ۲ پروژه ورزشی خانه کشتی زابل و ورزشگاه ۲ هزار نفری چابهار خبر داد.

او  با ابراز خرسندی از نگاه مسوولان ورزشی به شرایط و وضعیت ورزش سیستان و بلوچستان و دلسوزی آنان در مسیر رشد و ارتقا رشته‌های ورزشی، بیان کرد: این نگاه و توجه در سال‌های اخیر و توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان باعث شده تا افتخار آفرینانی در سطح کشوری و بین المللی داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: روح سالم در گرو داشتن جسم سالم است و اعتقاد داریم ورزش و حضور در میادین جهانی به نوعی معرفی هویت یک ملت است.

او افزود:با تمام توان بدنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف بویژه بخش ورزش و تربیت بدنی هستیم و باید بدنبال آموزش رشته‌های ورزشی در سنین کودکی برای افراد جامعه باشیم.

موهبتی بیان کرد: وجود ۸۱۷ هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار غنی برای بهره‌گیری و استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی بویژه کشتی است.

رییس فدراسیون کشتی نیز گفت: هر ورزشی خاستگاهی دارد و کشتی ورزشی است که خاستگاه آن به سرزمین ایران بر می‌گردد و رونق و توسعه این ورزش نیازمند توجه و دقت نظر همه مسوولان بویژه مسوولان استانی و منطقه‌ای در مقیاس قطب بندی کشوری است.

علیرضا دبیر با اشاره به وجود استعداد‌های خوب ورزشی در عرصه کشتی در سیستان و بلوچستان، خواستار شناسایی، هدایت و تربیت این ورزشکاران در استان و معرفی آنان در سطح ملی شد.

او  با تاکید بر ضرورت حمایت از ورزش کشتی، بیان کرد: زمینه سازی برای ظهور و بروز استعداد‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که تمهید مقدمات بویژه تامین فضا‌ها و امکانات مورد نیاز انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز خاطرنشان کرد: زیربنای فعالیت‌های ورزشی می‌تواند از کانال آموزش و پرورش شکل گیرد و ورزش و پرداختن به موضوع تربیت بدنی عاملی موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

حمیدرضا رخشانی با اشاره به آمار دانش آموزی سیستان و بلوچستان که ۸۱۷ هزار نفر هستند افزود: این جمعیت آماری می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه و رشد تربیت بدنی و ارتقای رشته‌های ورزشی گوناگون باشد و می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی بدنبال تحقق این مهم باشیم.

انتهای پیام/ع

نظر شما