شناسهٔ خبر: 43640161 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تحریک مقامات سعودی علیه تهران به سبک مورخ صهیونیستی

یک مورخ صهیونیست در یادداشتی ضمن تلاش برای تحریک مقامات سعودی علیه تهران، به تشکیل ائتلاف ضد منطقه‌ای در مقابله با ایران فراخواند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: «اوری کوهن» مورخ صهیونیست و از اساتید دانشگاه تل‌آویو در یادداشتی که وبگاه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» آن را منتشر کرده، عربستان سعودی را علیه ایران تحریک و بر اهمیت عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو تأکید می‌کند.

بر اساس این گزارش، وی خطاب به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور نوشته، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی مشترکات دینی، فرهنگی و اجتماعی زیادی ندارند اما یک دشمن مشترک دارند.

کوهن در تحریک‌آفرینی آشکار علیه تهران مدعی شده، آرزوی نظام ایران «از بین بردن خانواده پادشاهی سعودی و ایجاد امپراتوری در خاورمیانه» است!

این مورخ در ادامه نوشته، هدف ایران خط زدن «اسرائیل» از روی نقشه است و تل‌آویو «جملات خصمانه» سران ایران را خوب می‌فهمد. تل‌آویو و ریاض باید مانند دیواری محکم در برابر ایران بایستند.

کوهن سپس مدعی شده که «جنگ مستقیم با ایران» قطعی است و تنها مسأله زمان مطرح است بنابراین زمان نشان دادن مشت آهنین به ایران فرا رسیده است.

وی در یادداشت خود مدعی شده: زمان صلح رسمی و علنی میان تل‌آویو و ریاض فرا رسیده است زیرا طرفین، یک نقطه مشترک مهم یعنی بقا را دارند؛ زمان ائتلاف منطقه‌ای فرا رسیده تا سعودی‌ها بتوانند در زیرساخت‌های امنیتی در اسرائیل سرمایه‌گذاری کنند و اسرائیل بتواند به ریاض در ارتقای ابزارهایی که دفاع از این کشور و چاههای نفتی آن از حمله ایران و متحدانش را فراهم می‌کند، کمک کند.

کوهن در پایان بار دیگر تأکید کرد، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، اساس ائتلاف منطقه‌ای را تشکیل می‌دهند.

هفته جاری، «یونی بن مناحم» کارشناس صهیونیست در گفت‌وگو با تلویزیون این رژیم اذعان کرد، هدف از توافق عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی تشکیل ائتلافی چند جانبه علیه ایران و «افراط‌ گرایی اسلامی» است.

نظر شما