شناسهٔ خبر: 43640035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق: حضور آمریکا چالش بزرگی برای حاکمیت دولت بغداد است

بغداد - ایرنا- نماینده پارلمان عراق حضور آمریکا در کشورش را چالش بزرگی برای حاکمیت و دولت آن دانست و تاکید کرد که بهانه ای برای حضور نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «فالح الخزعلی» نماینده پارلمان عراق روز جمعه تصریح کرد: حضور آمریکا در عراق به چالش بزرگی برای حاکمیت و دولت عراق تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: در سایه وجود بیش از ۹۰۰ هزار نیروی امنیتی وزارت دفاع و کشور و سازمان الحشد الشعبی و دستگاه مبارزه با تروریسم و پیروزی های بدست آمده بر تروریسم توجیهی برای حضور نیروهای بیگانه در عراق وجود ندارد.

الخزعلی که با خبرگزاری «العهد نیوز» گفت وگو می کرد، با اشاره به جنایت های مستندسازی شده آمریکا علیه ملت عراق، خواهان اجرای مصوبه پارلمان این کشور برای اخراج نیروهای بیگانه شد.

نیروهای اشغالگر آمریکا در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان الانبار در غرب این کشور واقع است.

پارلمان عراق پیشتر  با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است.

مردم عراق در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا ابراز داشته و تلاش‌های واشنگتن برای متوسل شدن به هر دستاویزی به منظور بقای بیشتر در خاک کشورشان را رد و محکوم کرده‌اند.

نظر شما