شناسهٔ خبر: 43639775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت بیش از ۸۰ میلیون نفر در رای گیری زودهنگام آمریکا

آمارهای جدید نشان می‌دهد بیش از ۸۰ میلیون آمریکایی تاکنون در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای "پروژه انتخابات آمریکا" در دانشگاه فلوریدا نشان می دهد تاکنون بیش از 80 میلیون آمریکایی در انتخابات پستی و زودهنگام ریاست جمهوری شرکت کرده اند و این مساله حاکی از ثبت بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات آمریکا در یک قرن اخیر است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بیش از 58 درصد بالاتر از کل مشارکت در انتخابات 2016 بوده است. این مساله نشانگر تمایل زیاد مردم آمریکا برای شرکت در انتخابات امسال است.

 

تعداد زیادی از مردم آمریکا ترجیح داده اند امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در انتخابات پستی و غیابی شرکت کنند.

اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ در بیشتر ایالت ها پیشتاز است. این در شرایطی است که ویروس کرونا تاکنون موجب مرگ بیش از 227 هزار نفر در ایالات متحده شده است.

ترامپ و متحدانش بارها اعتبار رای گیری به صورت پستی را زیر سئوال برده و بدون ارائه سند و مدرک ادعا کرده اند که دموکرات ها به دنبال تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات هستند.

مایکل مک دونالد رئیس "پروژه انتخابات آمریکا" در این باره تاکید کرد: تاکنون هرگز شاهد چنین نرخ مشارکتی از سوی مردم در آستانه انتخابات نبوده ایم. مردم زمانی اقدام به انداختن رای خود به صندوق می کنند که درباره نامزد مورد نظرشان به جمع بندی رسیده باشند و این مساله نشان می دهد آنها به جمع بندی رسیده اند.

وی افزود: پیش بینی می کنیم بیش از 150 میلیون نفر از آمریکایی های واجئ شرایط در انتخابات شرکت کنند که این رقم معادل مشارکت 65 درصدی خواهد بود، این بالاترین نرخ مشارکت از سال 1908 به شمار می رود.

انتهای پیام/

نظر شما