شناسهٔ خبر: 43639655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه‌های قزاقستان در دوره ریاست بر کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا

قزاقستان در دوره ریاست بر کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا در نظر دارد گفت‌وگوی باز و سازنده‌ای را در چارچوب این کنفرانس برای تقویت اعتماد بین کشورهای آسیایی و همچنین جستجوی راه حل‌های موثر برای مشکلات موجود توسعه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در محل وزارت امور خارجه قزاقستان نشست مطبوعاتی «شاخرات نوریش اف» معاون اول نهاد دیپلماتیک این کشور برای رؤسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو و ناظر کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا برگزار شد.

در جریان این نشست مطبوعاتی نوریش اف به طور مفصل در مورد اولویت‌های قزاقستان در دوره ریاست این کشور بر کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا طی سال‌های 2020-2022 صحبت کرد.

وی در سخنانی افزایش تعداد اعضای کنفرانس به 27 کشور را نشانگر به روز بودن ایده نخستین رئیس جمهور قزاقستان برای تشکیل کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در شرایط ژئوپلیتکی کنونی عنوان کرد.

بنابر سخنان نوریش اف در این راستا، در دوره ریاست قزاقستان بر کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا در نظر دارد گفت‌وگوی باز و سازنده‌ای را در چارچوب این کنفرانس برای تقویت اعتماد بین کشورهای آسیایی و همچنین جستجوی مشترک راه حل‌های موثر برای مشکلات زمان، توسعه دهد.

وی یکی از اولویت‌های ریاست قزاقستان بر این کنفرانس را ترویج بیشتر نهادینه سازی آن، به ویژه اجرای ابتکارات رئیس جمهور این کشور در مورد ایجاد شورای خردمندان، صندوق این کنفرانس و تبدیل همایش مراکز تحلیلی کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا به یک بستر دائمی عنوان کرد.

نوریش اف افزود: با در نظر گرفتن روندهای اخیر جهانی ریاست قزاقستان بر این کنفرانس قصد دارد همکاری کشورهای عضو در زمینه امنیت اپیدمیولوژیک، بهداشت عمومی، دیجیتال سازی اقتصاد را توسعه دهد.

بنابر سخنان وی، برنامه ریزی شده که به طور فعال از پتانسیل همکاری برای تعامل با سایر سازمان‌ها و مجامع منطقه‌ای برای مقابله مشترک با چالش‌ها و تهدیدهای فراملی استفاده شود.

 شرکت کنندگان این نشست آمادگی خود را برای همکاری نزدیک برای توسعه بیشتر کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا ابراز داشتند.

انتهای پیام/ح

نظر شما