شناسهٔ خبر: 43639576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامان جمعه اهل سنت خراسان اهانت به پیامبر را محکوم کردند

مشهد- ایرنا- امامان جمعه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با صدور بیانیه‌ای اهانت به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

در این بیانیه که روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: اقدام بی‌شرمانه، ننگین و غیرقابل بخشش نشریه فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس پیامبر رحمت (ص) و کلام الله مجید و حمایت رییس جمهوری فاسد و نابخرد فرانسه از آن که به بهانه دفاع از آزادی بیان و عقیده آن را تایید کرده، نشانه اوج تزلزل غرب در مهار موج اسلام گرایی در دنیای به ظاهر متمدن و مدرن آنهاست.

این بیانیه می‌افزاید: با تمسک به آیات نورانی قرآن کریم بر این باوریم که این گونه اهانت‌ها نه تنها مانع رشد و ترقی اسلام و پیام نورانی آن نمی‌شود بلکه دیدگان جهان را بینا کرده و حقایق نورانی اسلام و آرمان بلند و عدالت گستر خاتم پیامبران و رحمت العالمین را در مقابل آنها روشن‌تر خواهد کرد.

امامان جمعه اهل سنت در بیانیه خود آورده‌اند: در ایام ولادت مسرور پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته پرخیر و برکت وحدت، این اقدام گستاخانه را به شدت محکوم کرده و از امت مسلمان در سراسر جهان به ویژه نخبگان و فرهیختگان دعوت می‌کنیم با اعلام انزجار گسترده خود و نشان دادن قدرت و عظمت امت واحده اسلامی اجازه تکرار اینگونه لجام گسیختگی‌ها و هتاکی‌ها را به احدی ندهند.

نظر شما