شناسهٔ خبر: 43639474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رتبه نخست یزد ‌در شیوع کرونا به نسبت جمعیت در کشور / افزایش ۵ برابری بستری بیماران کرونایی

گروه استان‎ها - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به افزایش پنج برابری بستری بیماران کرونایی در یزد به نسبت اواسط شهریور از رتبه نخست استان در شیوع کرونا به نسبت جمعیت در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم سلمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به افزایش شیوع کرونا در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر متاسفانه میزان بروز و شیوع کرونا به نسبت جمعیت در استان یزد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد نسبت به اواسط شهریور ماه تقریبا 5 برابر شده عنوان کرد: این افزایش سریع بستری و شیوع کرونا در استان سبب فشار بسیار زیادی بر کادر درمانی استان شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) استان یزد تصریح کرد: حفظ و افزایش تخت بیمارستانی برای درمان بیماران کرونایی با سختی بسیار زیادی در حال انجام است.

سلمانی افزود: هرچه که آمار شیوع کرونا و بستری در بیمارستان‌های استان یزد افزایش پیدا کند، ما نیاز به افزایش تعداد تخت‌های کرونایی داریم و به این وسیله مجبور به توقف ارائه خدمات به برخی دیگر از بیماران می‌شویم که این موضوع هم قطعا خسارت‌هایی را به دنبال دارد.

وی در ارتباط با تعطیلی‌های سه روزه اصناف در استان یزد و تاثیر آن درکاهش شیوع کرونا گفت: در دوره قبل این تعطیلی‌ها بر کاهش آمار تاثیرگذار بود اما قطعا تاثیر روانی که بر جامعه دارد و در زمینه افزایش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها موثرتر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) عنوان کرد: طبق آماری که از شهرداری و بر اساس اطلاعات ثبت شده دوربین‌ها به دست آوردیم، در دو روز گذشته میزان تردد درون شهری یزد به نسبت روزهای قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

سلمانی تاکید کرد: در صورتی که مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند آمار شیوع کرونا در استان یزد کنترل شده و رو به کاهش می‌رود.

انتهای پیام/781/ش

نظر شما