شناسهٔ خبر: 43639013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دور جدید محدودیت های کرونایی در یزد اعمال شد

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: فعالیت همه اصناف به جز نانوایی و سوپرمارکت‌ها پس از ساعت ۱۶:۳۰ ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی، جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا گفت:  با توجه به ضرر و زیانی که متوجه اصناف و کسبه محترم به دلیل تعطیلی محل کسب و کار بود و با توجه به تقیدی که اصناف در رعایت دستورالعمل ها و کنترل جدی ورود مشتریان داشتند، همه صنوف از روز شنبه به مدت یک هفته یعنی تا ۱۶ آبان ماه، تنها تا ساعت ۱۶:۳۰ و با رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

او افزود: فقط نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و لبنیاتی‌ها تا ساعت ۲۳ مجاز به فعالیت خواهند بود.

ترحمی ادامه داد: پاساژ‌ها، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای هم فقط تا ساعت ۱۶:۳۰ مجاز به فعالیت هستند.، البته رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فودها، کافی شاپ‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا ساعت ۱۶:۳۰ به صورت برون بر مجاز به فعالیتند.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا هدف از این مصوبات را کم شدن تردد و رفت و آمد‌های شبانه عنوان کرد و ادامه داد: ممنوعیت تردد خانوادگی شبانه از دیگر مصوبات به شمار می‌آید و بازرسی و نظارت جدی بر رفت و آمد‌ها خواهد بود، بر این اساس پلیس راهور موظف به کنترل شدید و جریمه خودرو‌هایی است که در ساعات پس از تعطیلی اصناف در سطح شهر تردد می‌کنند.

ترحمی از تعطیلی برخی فعالیت‌ها و اماکن به مدت یک هفته خبر داد و گفت: آموزش حضوری کلیه مقاطع تحصیلی مدارس، آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی، مهدکودک ها، همه برنامه‌های ورزشی و هنری و فرهنگی و مذهبی، کلیه سالن‌های سینما و تئاتر و مراکز مشابه، کتابخانه‌های عمومی، نماز جمعه و مراسم روضه خوانی در مساجد و حسینیه‌ها و تکایا نیز تعطیل است.

او اظهارداشت: کلیه پارک‌ها و بوستان‌ها و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی و فضای سبز عمومی، اماکن گردشگری فضای بسته، سالن‌های ورزشی و باشگاه‌های بدنسازی، گیم نت ها، مراسم عروسی و پذیرایی در سالن ها، تالار‌ها و باغ ها، کلیه جلسات و نشست‌های اداری و برگزاری مراسم و تجمع در آرامستان‌ها به مدت یک هفته ممنوع است.

معاون استاندار یزد تأکید کرد: دریافت و پرداخت پول نقد در بانک‌ها ممنوع است و به صورت الکترونیک انجام می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم برای پرداخت پول نقد به بانک‌ها مراجعه نکرده و درخواست پول نقد نکنند.

انتهای پیام/ غ

نظر شما