شناسهٔ خبر: 43638811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

۱۲ اتفاق جالب با خوردن تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین و ارزان‌ترین اشکال پروتئینی هستند که می‌توانید در رژیم غذایی خود داشته باشید.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: زرده تخم مرغ را از دست ندهید، حتی اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، زیرا آن‌ها در واقع دارای مواد مغذی چربی به نام کولین هستند. بنابراین، دفعه بعد که از این زرده تخم مرغ استفاده می‌کنید، نیازی به عذاب وجدان نیست!

در اینجا ۱۲ اثرات شگفت انگیز خوردن تخم مرغ که می‌تواند بر روی بدن شما داشته باشد را معرفی میکنیم

۱. تقویت سیستم ایمنی:

اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به بدن شما در مبارزه با عفونت‌های مختلف، ویروس‌ها و بیماری‌ها کمک کند. یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود یک چهارم از مصرف روزانه سلنیوم است که یک ماده مغذی است که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند و هورمون تیروئید را تنظیم می‌کند.

اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی بچه‌ها نیز می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا کودکان و نوجوانان سلنیوم را به میزان زیاد دریافت نمی‌کنند و این می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند بیماری کیهان و بیماری کازین بک شود. شرایطی که قلب، استخوان‌ها و مفاصل را هدف قرار می‌دهد.

۲. مصرف کلسترول خوب

در بدن کلسترول خوب (HDL) و بد (LDL) وجود دارد. ممکن است فکر کنید که کسی که با مشکلات کلسترول مواجه می‌شود به طور کامل باید از هر نوع چربی دور باشد. اما واقعیت این است که دوز سالم کلسترول خوب در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به کاهش کلسترول بد کمک کند.

هر تخم مرغ حاوی حدود ۲۱۲ میلی گرم کلسترول است، و خبر خوب این است که این به طور عمده به افزایش کلسترول HDL کمک می‌کند. بنابراین، حتی اگر مسائل مربوط به کلسترول را داشته باشید، تخم مرغ به شما کمک می‌کند.

۳. سلامت بهتر قلب

کلسترول LDL بد است، همه ما این را می‌دانیم. اما دانشمندان طی تحقیقات بیشتری متوجه شده اند که انواع مختلفی وجود دارد حتی در کلسترول LDL، به ویژه مربوط به اندازه ذرات. تحقیقات نشان می‌دهد که ذرات بزرگتر کلسترول LDL خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را از ذرات LDL کوچکتر کمتر می‌کند. حتی اگر تخم مرغ باعث افزایش LDL کلسترول در برخی افراد شود، اندازه ذرات LDL موجود از کوچک به بزرگ می‌رود.

۴. سوخت برای بدن

غذا سوخت برای بدن است، به همین دلیل شما باید از کیفیت آن مراقبت کنید، درست همانطور که در مورد کیفیت سوختی که به وسیله نقلیه خود میزنید، مراقب هستید.

یک تخم مرغ تنها حاوی حدود ۱۵٪ از مصرف توصیه شده روزانه ریبوفلاوین، همچنین به عنوان ویتامین B ۲ شناخته می‌شود. همه ویتامین‌های B به بدن کمک می‌کنند که غذا را به سوخت تبدیل کند، به همین خاطر انرژی را به شما می‌دهد.

۵. بهبود مو و پوست

نه تنها تخم غنی از ویتامین B ۲، بلکه ویتامین B ۵ و B ۱۲ نیز دارند. ویتامین B-complex نیز به تغذیه و حفظ پوست، مو، چشم و کبد سالم کمک می‌کند. آن‌ها دارای پروتئین بالا هستند که باعث می‌شود مو‌های شما سالم و قوی باشند. تخم مرغ همچنین حاوی بیوتین، نوع خاصی از ویتامین B است که به رشد مو کمک می‌کند.

خوردن تخم مرغ‌ها به طور مرتب می‌تواند پوست شما را لطیف و ملایم کند. این به این دلیل است که تخم مرغ باعث افزایش سطح خون لوتئین و زاکسنتین می‌شود که کمک می‌کند به بهبود کشش پوست و مبارزه با آفتاب سوختگی و همچنین به تنظیم توابع سیستم عصبی کمک می‌کند.

۶. از مغز شما محافظت می‌کند

تخم مرغ فقط برای بدن شما سوخت نیست، بلکه برای مغز شما سوخت می‌باشد. بنابراین، اضافه کردن تخم مرغ به برنامه صبحانه شما ممکن است به شما کمک کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید.

تخم مرغ حاوی مواد مغذی ضروری به نام کولین است که یک عنصر از غشای سلولی است و برای تولید استیل کولین، انتقال دهنده عصبی ضروری است. گفته شده است که در حفظ حافظه بهتر و تشویق ارتباط موثر میان سلول‌های مغزی ضروری است.

با توجه به تحقیقات انجام شده، کمبود کولین می‌تواند منجر به اختلالات خاصی در عصبی و کاهش عملکرد شناختی شود.


۷. اسید آمین اساسی

بدن ۱۱ نوع اسید‌های آمینه را به خود اختصاص می‌دهد، اما به مجموع ۲۰ اسید آمینه ضروری نیاز دارد که به شما کمک می‌کند انرژی خود را حفظ کنید و همچنین سیستم ایمنی بدن، ماهیچه ها، پوست و موی شما را سالم نگه دارید.

تخم مرغ دارای ۹ اسیدامینه میباشد این اسید آمینه عبارتند از: هیستیدین، ایزولوسین، لوسین، لیسین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین، تریپتوفان و والین. تخم مرغ علاوه بر حاوی اسید آمینه ضروری، منبع غنی از سه اسید آمینه غیر ضروری به نام آلانین، آسپارتیک اسید و اسید گلوتامیک هستند.

۸. سلامت روان بهتر

کمبود اسید آمینه با مشکلات روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی مرتبط است. اسید‌های آمینه باعث تقویت سروتونین در سیستم عصبی فرد می‌شوند، که این امر باعث می‌شود که احساس خوشحالی کنید. تخم مرغ حاوی ۹ نوع اسید آمینه است (۱۲ اگر غیر ضروری را در نظر بگیریم) و به همین دلیل است که خوردن آن‌ها نه تنها باعث خوشحالی بدن شما می‌شود، بلکه ذهن شما نیز می‌شود.

بنابراین، اگر شما کسی را می‌شناسید که در افسردگی بسر می‌برد یا اخیرا احساس ناراحتی کرده است، آن‌ها را تشویق به صبحانه‌ای پر از تخم مرغ کنید.

۹. جلوگیری از اختلالات بینایی

علت اصلی اختلال بینایی یا نابینایی در سالمندان می‌تواند به وخامت ماکولا و آب مروارید مربوط باشد. زرده تخم مرغ حاوی لوتئین و زاکسنتین، دو آنتی اکسیدان هستند که نقش مهمی در کمک به جلوگیری از این مشکلات دارند. در حالی که سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج، کلم بروکلی و کلم نیز دارای این آنتی اکسیدان‌ها هستند، تحقیقات می‌گوید بدن انسان قادر به جذب لوتئین از تخم مرغ بهتر و سریعتر از این سبزیجات است.

۱۰. دندان‌ها و استخوان‌های سالم

همانطور که همه ما می‌دانیم، کلسیم یکی از مهم‌ترین عناصر کمک به سلامت استخوان است، اما واقعیت کمتر شناخته شده این است که ویتامین D نیز بسیار مهم است؛ و شیر تنها منبع خوبی از کلسیم در اطراف نیست!

تخم مرغ غنی از ویتامین D هستند، و در واقع یکی از چند منبع طبیعی آن است. ویتامین D به بدن در جذب کلسیم، که در حفظ استخوان‌ها و دندان‌های قوی ضروری است، کمک می‌کند، همچنین نقش مهمی در سلامت قلب و کولون و همچنین افزایش متابولیسم دارد.

تخم مرغ همچنین حاوی گوگرد است که به ایجاد کلاژن کمک می‌کند؛ و از آنجا که ۶۵ درصد از استخوان‌های ما از کلاژن معدنی تشکیل شده است، این قطعا یک چیز خوب است. مقدار بالای گوگرد در تخم مرغ نیز برای حفظ مو و ناخن مفید است.

۱۱. گرسنگی خود را تقویت کنید و کمتر بخورید

تخم مرغ نه تنها یک منبع عالی از بسیاری از مواد مغذی ضروری است، بلکه به علت میزان بالای پروتئین در بدن، تاثیر جالبی بر بدن دارند. محققان نتیجه گرفته اند که یک رژیم غذایی معمولی از غذا‌هایی با پروتئین بالا میتواند بر اشتها تأثیر بگذارد، بنابراین باعث می‌شود که شما بیشتر بخورید. غذا‌های حاوی پروتئین نیز به عنوان یک میان وعده سریع و به عنوان یک غذای ضروری برای خوردن غذا در نظر گرفته شده است. تخم مرغ در مقایسه با سایر انواع پروتئین بسیار بهتر است. در حقیقت، آن‌ها یک نمره عالی از ۱۰۰ را دریافت می‌کنند!

۱۲. کاهش وزن و چربی

وقتی تخم مرغ می‌خورید بیشتر احساس سیری می‌کنید، این به این معنی است که شما به خوردن غذا پایان می‌دهید و بنابراین چربی و وزن را از دست می‌دهید. به همین دلیل است که تخم مرغ علاوه بر برنامه صبحانه خود، هنگامی که سعی در کاهش وزن دارید، به ویژه از طریق ورزش، مفید است. تخم مرغ به شما انرژی با تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی که شما نیاز دارید می‌دهد در حالی که مصرف مواد غذایی شما کاهش می‌یابد.

در حقیقت، این یک مطالعه هشت هفته‌ای بود که افرادی را که هر روز تخم مرغ می‌خوردند را در برابر افرادی که قارچ خورده (حاوی همان مقدار کالری) مقایسه می‌کند. نتایج نشان داد که کسانی که تخم مرغ خوردند ۶۵٪ وزن بیشتر از دست داده اند. آن‌ها همچنین کاهش چربی شکم BMI ۳۴٪ را ثبت کردند!

نظر شما