شناسهٔ خبر: 43638807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین مدافع سلامت در زنجان آسمانی شد

زنجان - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت:"حمزه مقدم" به علت بیماری کووید-۱۹ به عنوان دومین شهید مدافع سلامت استان زنجان ثبت شد.

صاحب‌خبر -

دکتر اصغر جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  "حمزه مقدم" از پرسنل اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، پس از ۹ ماه سینه سپر کردن در مقابل ویروس منحوس کرونا به دلیل ابتلا به این بیماری به شهدای مدافع سلامت کشور پیوست.

وی  اظهار داشت: شهید مقدم ۴۵ ساله، کارشناس پرستاری دارای ۲۰ سال سابقه خدمت در فوریت‌های پزشکی شهرستان خرم‌دره بوده و از ابتدای شیوع کرونا نیز در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا خدمت‌رسانی می‌کرد.

این مسؤول ادامه داد: این شهید مدافع سلامت به مدت یک هفته با علائم بالینی کرونا تحت درمان بود که متاسفانه روز گذشته به شهادت رسید.

وی  اضافه کرد:  در زمان حاضر آمبولانس های ویژه اعزام بیماران مشکوک کرونایی به بیمارستان ها مجزا بوده و ماموریت های انتقال بیماران کرونایی را انجام می دهند تا مابقی آمبولانس ها دچار آلودگی نشوند.

جعفری افزود: آمبولانس کرونایی ها صرفا برای رسیدن عوامل بر بالین بیمار مشکوک به کرونا رهسپار می شود که پس از انجام هر ماموریت نیز توسط کارشناسان نسبت به گندزدایی آنها اقدام می شود.  

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی پیشگام ارائه خدمات درمانی و انتقال بیماران مبتلا به کرونا بوده و بر این مبنا طبق قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقال تمامی بیماران مبتلا از درب منازل و بین بیمارستانی بر عهده اورژانس ۱۱۵ است.

وی خاطرنشان کرد : در این استان نیز آمبولانس خاصی برای انتقال بیماران کرونا مشخص شده که شاغلان مجهز به وسایل حفاظت فردی هستند و بعد از انتقال بیمار وسیله گندزدایی و آماده برای انتقال بیمار بعدی می شود.

گفتنی است فروردین امسال نیز " اسدالله شیخ جابری" به عنوان شهید خدمت به افتخار اولین شهید مدافع سلامت استان زنجان نائل آمد.

  این شهید خدمت متولد دوم فروردین سال ۱۳۵۰و از کارکنان مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بود.

استاندار زنجان نیز در پیامی شهادت به مناسبت شهادت حمزه مقدم گفت: کادر بهداشت و درمان استان دومین شهید خود را در راه خدمت رسانی و حفظ سلامت مردم در برابر ویروس منحوس کرونا  تقدیم کرد.

فتح الله حقیقی افزود: خبر شهادت رییس فوریتهای پزشکی شهرستان خرم دره موجب تاثر و تالم خاطر گردید، این حادثه ضایعه ای بس بزرگ و غم انگیز است. 

وی با تسلیت شهادت حمزه مقدم به خدمت خانواده آن مرحوم و کادر درمان استان تاکید کرد: رفتن این عزیز بار دیگر تلنگریست بر ما که کرونا را جدی بگیریم و تمام دستورالعملهای بهداشتی را رعایت کنیم تا باری از دوش مدافعان سلامت که در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس هستند برداریم.

نظر شما