شناسهٔ خبر: 43638599 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

احتمال واگذاری بخشی از سهام استقلال به طلبکاران دولت!

تسنیم

شنیده شده، احتمال این که بعد از عرضه بخشی از سهام استقلال در فرابورس طلبکاران این باشگاه در اولویت عرضه قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، داستان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم شده قصه تورمی که این روزها در اقتصاد کشور خیمه سنگین زده است؛ همانطور در بازارهای مختلف از جمله ارز، مسکن، خودرو و سایر بازارها هر روز قیمتی و نرخی اعلام و اعمال می‌شود در خصوص واگذاری این دو باشگاه هم هر روز خبری از واگذاری قطعی می‌شود؛ یک روز واگذاری تا شهریور سال 98، یک روز تا پایان سال 98، روز دیگر تا پایان شهریور 99، دیگر روز پایان آبان 99 و فعلا پاییز 99.

در تازه‌تری اظهار نظر نیز مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان گفته از روزی که مجوز واگذاری قطعی این دو باشگاه از هیات واگذاری شرکت‌های دولتی اخذ شده است، برنامه زمان‌بندی داشتیم که طبق این برنامه کارها به خوبی پیش رفته است. همه تلاش ما این بود که این واگذاری تا قبل از سال صورت گیرد اما زودتر انجام خواهد شد. امیدواریم با اقدامات انجام شده تا پاییز امسال این دو باشگاه در فرابورس به هواداران و مردم واگذار شود.

بیشتر بخوانید

مبلغ رضایت‌نامه نادری برای استقلال مشخص شد

تمام بدهی‌های استقلال پرداخت شد

این در حالی است که یکی از اعضای هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی به تازگی اعلام کرده است در ابتدا اعلام شده بود که عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در شهریورماه انجام می‌شود، بعد از آن به دلیل برخی مسایل به مهرماه موکول شد، اما صورت‌های مالی این دو باشگاه به مرحله نهایی نرسید. با این حال وضعیت باشگاه پرسپولیس از نظر صورت‌های مالی و برخی دیگر اقدامات که قرار است برای واگذاری آن انجام شود به مراتب بهتر از استقلال است.

با توجه به صحبت‌های انجام شده با سازمان حسابرسی و همکاری‌های باشگاه پرسپولیس، گزارش حسابرس بازرس قانونی طی هفته آینده اخذ و پس از آن درخواست پذیرش شرکت فرهنگی- ورزشی پرسپولیس به هیات پذیرش فرابورس داده شود. همچنین اطلاعات دیگری که باید تهیه شود به موازات دیگر اقدام های لازم از طریق مشاور پذیرش در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم درخواست عرضه پرسپولیس را به هیات پذیرش ارائه و در پایان، عرضه اولیه آن انجام شود.

به گفته شمسی جامخانه، در مقابل اما عرضه سهام باشگاه استقلال در بورس با مشکلاتی همراه است و هنوز صورت‌های مالی آن نهایی نشده است، تغییر و تحولات اعمال شده هم موجب شده تا به جمع‌بندی نهایی نرسیم. صورت مالی این باشگاه کار را متوقف کرده است، در صورت رفع مشکلات موجود سهام باشگاه استقلال پس از پرسپولیس وارد بورس خواهد شد.

این در شرایطی است که بدهی‌های باشگاه استقلال هم زیاد هستند و هم مانع واگذاری این باشگاه؛ بدهی‌هایی که در زمان مدیریت و مالکیت دولت بر این باشگاه تحمیل شده است و به نوعی طلبکاران این باشگاه از دولت طلبکارند. بنابراین رسانه‌ها خبر از این می‌دهند که یکی از گزینه‌های مدنظر این است که احتمالا در فاز نخست واگذاری سهام باشگاه استقلال در فرابورس، طلبکاران عمده این باشگاه در اولویت خرید سهام قرار بگیرند.

موضوعی که فعلا منتظر تایید یا تکذیبش می‌نشینیم؛ اما در صورت وقوع تنها باید گفت مگر داریم، مگر می‌شود ...؟!

نظر شما