شناسهٔ خبر: 43638570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

شبکه صهیونیستی کان:

اسرائیل برای اولین سالگرد ترور بها ابوعطا آماده می شود

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد اسرائیل برای مقابله با هر گونه اقدام احتمالی مقاومت غزه در اولین سالگرد ترور بها ابوعطا آماده می شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته نشستی امنیتی جهت بررسی آمادگی ها برای اولین سالگرد ترور بها ابوالعطا فرمانده ارشد گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین برگزار کرد.

 

ابوالعطا که فرماندهی گروهان های قدس در شمال نوار غزه را بر عهده داشت در 12 نوامبر سال گذشته توسط رژیم صهیونیستی و در جریان حمله هوایی به منزل وی در شرق شهر غزه به همراه همسر خود ترور شد.

 

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد وزرای کابینه در این نشست وضعیت امنیتی از جمله تنش های به وجود آمده در مرزهای شمالی غزه را مورد بررسی قرار داده و فرماندهان و مقامات امنیتی در این خصوص به ارائه گزارشات مربوطه اقدام کردند.

 

این رسانه صهیونیستی افزود ارزیابی های امنیتی اسرائیلی حاکی از آن است که عناصر جنبش جهاد اسلامی برای ایجاد تنش نظامی در آینده نزدیک تلاش خواهند کرد.

 

بر اساس این پیش بینی ها جنبش جهاد اسلامی در پی ترور ابوعطا و شرایط سخت اقتصادی در نوار غزه به سوی ایجاد فضای تنش در مواجهه با اسرائیل در آینده نزدیک حرکت می کند.

 

این شبکه اسرائیلی همچنین اصرار قطر برای ارائه دو ماه یکبار کمک به غزه به جای کمک های ماهانه را مورد اشاره قرار داده و تاکید کرد این مساله بر اساس ارزیابی های امنیتی می تواند به افزایش وخامت اوضاع منتهی شود.

 

شبکه صهیونیستی کان ادامه داد این شرایط با وجود توافقات حاصل شده اخیر و موافقت قطر با افزایش کمک های خود به 60 میلیون دلار تا پایان سال 2021 در جبهه های جنوبی اسرائیل حکمفرما است.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما