شناسهٔ خبر: 43638314 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کیش، الگوی وحدت مذاهب در کشور

همزمان با آغاز هفته وحدت و گرامی داشت این ایام، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با امام جمعه کیش و امام جمعه اهل تسنن؛ وحدت حاکم در این منطقه را به عنوان ظرفیت ارزشمند کیش برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، غلامحسین مظفری گفت: وحدت و همدلی حاکم میان اقشار مختلف در کیش، موجب توسعه و پیشرفت این جزیره خواهد شد.

وی با بیان این که دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه و سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس مسئولیت هایی که در حوزه های مختلف بر عهده دارند، نقش بسزایی در برگزاری مناسبت‌های سنتی و مذهبی ایام "هفته وحدت" با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی ایفا می کنند؛ اظهار داشت: محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا در برگزاری برخی از برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه "هفته وحدت" در این منطقه تاثیری نداشت و علی رغم این محدودیت‌ها، با رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش این ایام را به شایسته‌ترین نحو، گرامی خواهیم داشت. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در این جلسه ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)؛ ماه ربیع الاول را از دیدگاه اصحاب معرفت، ماه بهار حیات و زندگی عنوان کرد و افزود: یکی از کارهای خیلی خوب و سنت های ماندگاری که امام راحل انجام دادند؛ نام گذاری "هفته وحدت" هست که برای اسلام و انقلاب مفید بود.

وی با اشاره به آیه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" گفت: اگر به این آیه قرآن عمل کنیم، مشکلات عدیده ای که در سطح جامعه وجود دارد حل خواهد شد. 

وی در ادامه تصریح کرد: گروه های تفرقه انگیز تحت عنوان تکفیری که وارد جوامع اسلامی می شوند و قصد از بین بردن جامعه اسلامی را دارند به درک قلبی و عقلانی و همچنین به شناخت کافی از قرآن نرسیدند و این عدم شناخت موجب نابودی آنان خواهد شد. 

امام جمعه کیش در رابطه با این که اسلام می فرماید باید در جوامع اسلامی، وحدت حاکم باشد و تفرقه از جامعه بشری و اسلامی دور شود خاطر نشان کرد: طبق فرمایش قرآن به اندازه ذره ای نباید جا برای تفرقه در جامعه اسلامی وجود داشته باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده از تلاش های غلامحسین مظفری مدیرعامل دلسوز، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ایجاد وحدت در این منطقه تشکر و قدردانی کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش یک مجموعه خوب و دلسوز با رفتارهای وحدت آفرین است. مدیران این نهاد حاکمیتی، همیشه به دنبال این بودند که در شهر وحدت ایجاد شود و اگر جایی هم احتمال تنش وجود داشته، آنها را برطرف کرده اند.

حاج یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن ضمن تبریک فرا رسیدن "هفته وحدت" و میلاد منجی عالم بشریت حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین میلاد امام جعفر صادق(ع)، گفت: در ایام هفته وحدت، مراسم متعدد و باشکوهی در سطح جزیره کیش برگزار می شد ولی امسال بخاطر محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود که طبعا، موجب خشنودی آحاد جامعه خواهد بود. 

امام جمعه اهل تسنن یکی از امتیازات جزیره کیش را وحدت و همدلی میان مردم و مسئولین مذاهب شعیه و سنی عنوان کرد و اظهار داشت: سال های سال، اقوام مختلف با صداقت و نجابت خاصی در کنار هم بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند. 

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز ، با بیان این که هر ساله طبق برنامه های سنتی در این ایام مراسمی در مسجد جامع نور و مراسمی هم در 17 ربیع الاول در مسجد خاتم الانبیاء(ص) کیش برگزار می شد و این مراسم ها بیانگر"وحدت، همدلی و همراهی" در جزیره کیش بود گفت: به مناسبت همین ایام؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت همراه با حضور در نهاد امام جمعه و اهل تسنن "هفته وحدت" را گرامی داشته و تکریم می کنند. 

وی افزود: یکی از برنامه های این ایام، سلسله نشست هایی برای تشریح زندگی پیامبر و ابعاد وجودی حضرت ختمی مرتبت پیش بینی شده که امشب نخستین برنامه برگزار می شود و از حضور شخصیت های ملی و روحانی و فاضل در جزیره کیش برای این برنامه استفاده می شود. 

همچنین موسسه ورزش و تفریحات سالم برنامه هایی برای این هفته پیش بینی کرده است که با حمایت حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش و راهنمایی های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بتوانیم در این هفته در تبیین وجود مبارکه ختمی مرتبت، گام های مهمی را برداریم. 

شایان ذکر است در این دیدارها، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیریت، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و سرپرست اقتصادی و سرمایه گذاری، سعید پورعلی معاون اجتماعی و فرهنگی و فرامرز صحرایی مدیرکل حراست حضور داشتند.

 

نظر شما