شناسهٔ خبر: 43638308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تمدید مشارکت عملیات ارتش آلمان در خاک عراق

بوندستاگ مشارکت نیرو‌های مسلح آلمان در عملیات ضد داعش در خاک عراق را تمدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، پارلمان آلمان (بوندستاگ) مشارکت نیرو‌های مسلح این کشور را در عملیات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا علیه داعش در عراق را تمدید کرد.
این مصوبه با تأیید ۴۳۱ نماینده پارلمان آلمان و مخالفت ۲۰۹ نماینده که بیشتر آن‌ها از حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» و نیز چپ گرا‌ها و حزب سبز‌ها بودند، به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، به نظامیان آلمانی به مدت ۱۵ ماه تا تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ مهلت داده شده تا در خاک عراق بمانند

از سوی دیگر و در چارچوب اعطای مجوز به نیرو‌های آلمانی فعال در چارچوب ائتلاف بین المللی برای ماندن در خاک عراق، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد داعش همچنان یک خطر محسوب می‌شود؛ خصوصا آنکه هسته‌های خفته اقدام به حملات تروریستی در سوریه و عراق می‌کنند. هایکو ماس با تأکید بر اهمیت مقابله با داعش برای تجدید قوای خود، از تصمیم پارلمان آلمان تقدیر کرد.

روز گذشته نیز الحشدالشعبی اعلام کرد که توانسته تلاش عناصر تروریستی داعش و طرح تروریستی آن برای حمله به غیرنظامیان در استان دیالی را ناکام بگذارد.

الحشدالشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ستاد فرماندهی عملیات الحشد در استان دیالی امروز پنج‌شنبه نفوذ عناصر تروریستی داعش و طرح آن برای حمله به غیرنظامیان در روستای الغایه از توابع شهرستان جلولا را براساس داده‌های اطلاعاتی به شکست کشاند.

گفتنی است نیرو‌های نظامی آلمان در چارچوب ائتلاف بین المللی شامل ۵۰۰ نظامی می‌شوند که وظیفه آموزش نیرو‌های عراقی رتا بر عهده دارند. آلمان همچنین از هواپیما‌های خود در عملیات عراق استفاده می‌کند که وظایف آن‌ها غیر جنگی بوده و بر انتقال و جمع آوری اطلاعات و نیز سوخت رسانی به هواپیما‌های دیگر استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما