شناسهٔ خبر: 43638289 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ستاره‌های کشتی دنیا در لیگ ایران!

بحث حضور احتمالی برخی از ستاره‌های کشتی دنیا در لیگ ایران در حالی داغ شده که کشورمان همچنان درگیر کرونا و مشکلات اقتصادی از جمله قیمتدلار است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: پس از پایان دور رفت رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی و فروکش کردن موج تبلیغاتی این مسابقات، حالا نوبت به انتشار اخبار ضد و نقیض از جذب کشتی‌گیران نامدار خارجی رسیده است.

در حالی که تمامی نقاط ایران مدتهاست با موج جدید ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و هر روز شاهد اخبار تأسف‌باری از مرگ و بیماری هموطنان هستیم، صحبت از جذب کشتی‌گیران خارجی و سفر آنها به ایران کمی دور از ذهن و عجیب به نظر می‌رسد. به خصوص خبر جذب احتمالی عبدالرشید سعدالله یف روسی با کوله باری از عناوین جهانی و المپیک که حضورش در لیگ کشتی ایران با توجه به محدودیت‌های سفر به دلیل کرونا آن هم در آستانه حضور در مسابقات جهانی و المپیک، چندان امکان پذیر نیست.

هر چند اگر از بحث کرونا و محدودیت‌های مختلف این ویروس نیز بگذریم، هزینه جذب این ستاره کشتی جهان با توجه به افزایش بی سابقه قیمت دلار در ایران، نه تنها هیچ توجیه اقتصادی و تبلیغاتی ندارد، بلکه دلیلی غیرمنطقی برای خروج ارز از ایران حتی توسط اسپانسرهای مالی خصوصی است.

به عقیده بسیاری از اهالی کشتی، انتشار اخبار گوناگون از ستاره‌های کشتی جهان مبنی بر حضور در لیگ ایران، آن هم در شرایط نامطلوب کنونی، فقط شایعه‌ای با هدف تبلیغات و گرم کردن تنور لیگ کشتی است که اهداف دیگری به جز رشد و اعتلای کشتی را به همراه دارد.

البته در سالهای گذشته شاهد حضور کشتی گیران نامدار خارجی در لیگ ایران بودیم که در برخی موارد، ثمرات مختلفی برای کشتی ایران داشت، اما در این مقطع زمانی با توجه به مشکلاتی که از هر سو ورزش و اقتصاد ایران را محاصره کرده، این ادعا بیشتر شبیه به یک شوخی است که با هدف تبلیغات، ساخته و پرداخته می‌شود.

هر چند این امکان هم وجود دارد که شاید پیشنهاد وسوسه‌انگیز دلاری برخی تیم‌های متمول لیگ برتر تا حدی بتواند ستارگان خارجی کشتی را با تمام خطرات و محدودیت‌های کرونایی به ایران بیاورد که البته طرح این ادعا نیز از حرف تا عمل، فاصله زیادی دارد.

نظر شما