شناسهٔ خبر: 43638090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک حوزوی: راهبرد دشمن تفرقه بین مسلمانان است

مشهد- ایرنا- رییس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: راهبرد اصلی دشمن که همه جا دنبال می‌کند تفرقه افکنی بین مسلمانان است زیرا از رشد اسلامگرایی هراس دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی اکبر نوایی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از علمای قدیم تا امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب راهبرد و نقشه دشمنان را شناخته و بر تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرده‌اند. اگر تقریب مذاهب اسلامی را مطرح می‌کنیم در عین افتراق‌های جزئی نشان دادن این قضیه است که در کلیات مشترک هستیم.
وی با بیان اینکه وحدت در لغت به معنای یکی شدن، یگانگی، همدلی، همزبانی و همگرایی است ادامه داد: مسلمانان مشترکات فراوان از جمله پیامبر (ص)، قبله و کتاب واحدی دارند. مسلمانان باید حرکت فکری، عملی و عقیدتی و همدلی را در رده جهانی به نمایش بگذارند. مسلمانان باید همه با هم در مقابل دشمن مشت آهنین واحد داشته باشند و آرمان مشترک و حرکت و هویت مشترک از خود نشان دهند.
رییس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: توهین های مختلف که در غرب و بخصوص فرانسه توسط نشریات و مسوولان آنها نسبت به چهره پاک، نورانی و مقدس پیامبر رحمت (ص) انجام می‌شود بخاطر رشد   اسلامگرایی است بطوریکه "برنارد شاو" مسیحی می‌گوید پیش‌بینی می‌کنم دین پیامبر اسلام در آینده جهانگیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام سرمایه داری کثیف و صهیونیست‌های مخفی و پنهان و دشمنان اسلام می‌ترسند فرانسه اسلامی شود افزود: همین که مردم برخی مناطق فرانسه اسم فرزندان خود را محمد، فاطمه، علی، عایشه، ابوبکر و عمر می گذارند دلیل بر اسلام گرایی است که در دنیا پیدا شده است.

حجت الاسلام نوایی ادامه داد: آینده گرایی جهان اسلام اقتضا می کند وحدت رویکرد دائمی ما باشد و به یک هفته بسنده نشود. سیره پیغمبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) وحدت بوده است. خداوند در قرآن می‌فرماید شما دشمن هم بودید و به وسیله پیامبر (ص) بین قلب‌های شما الفت ایجاد شد. امروز هم استراتژی و راهبرد شیعه وحدت است و در این زمینه پیشگام است. دست اهل سنت را به گرمی می‌فشاریم و می‌خواهیم در برابر دشمنان عنود و در برابر انسانهای بی خرد، ستیزه گر و ستیزه جو، متحد باشیم.

وی گفت: دشمن با روش‌های مختلف به دنبال تفرقه افکنی است، گاهی با ایجاد گروههای تروریستی از جمله داعش و اقدامات وحشیانه به نام اسلام می‌خواهد اسلام را دین خشونت جلوه دهد و موجب تفرقه بین امت اسلامی و بدبینی نسبت به اسلام شود و گاهی با استفاده از افراد بیگانه گرا و مزدور که ادعای فضل و سواد دارند و بلندگوی دشمن هستند اقدام به تفرقه افکنی می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نباید نشردهنده مطالب تفرقه افکن بین مسلمانان باشیم افزود: به کسانی که با سخنان خود به عقاید سایر مذاهب اسلامی توهین می‌کنند باید با جواب منطقی پاسخ دهیم. بین ملت روشنگری کنیم که تفرقه افکنان مامور دشمن هستند و کانالهایی که اقدام به تفرقه افکنی می‌کنند باید بسته شوند.

نظر شما