شناسهٔ خبر: 43637969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاش دشمنان برای منحرف کردن مردم از آرمان‌های انقلاب/ امروز عرصه امتحان ماست

گروه استان‌ها-عضو جامعه وعاظ اصفهان با تاکید بر خودکفایی برای حل مشکلات گفت: دشمنان به ما ماسک و لوازم بهداشتی هم نفروختند و ما فهمیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم و این موضع نه تنها در این مسائل بلکه باید در همه جاها عنوان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد صادق ابطحی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم پنجمین سالگرد شهید مدافع حرم، سید سجاد حسینی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: دشمن ما را در تنگنایی قرار داده است تا از آنها بترسیم اما رهبر معظم انقلاب به ما بشارت داده‌اند همانگونه که دشمنان سخت‌ترین شرایط را برای ما می‌خواهند و بیشترین فشارها را بر ما وارد می‌کنند به زودی بالاترین ضربه را از این مسیر خواهند خورد و رسوایی بزرگی برای آنها رقم می‌خورد و این برگرفته از آیات قرآن است.

وی در رابطه با راه شهیدان بیان کرد: شهیدان در یک امتحان بزرگ الهی وارد شدند وبه  آن عالی پاسخ دادند و آنها در حالی در راه خدا فداکاری کردند که تمام شرایط برای آنها فراهم بود، زندگی داشتند، کار می‌کردند و زن و فرزند و خانواده داشتند اما از همه آنها دست کشیدند و در راه خدا به شهادت رسیدند.

عضو جامعه وعاظ اصفهان با بیان اینکه امروز عرصه امتحان ماست، گفت: همه ما با چیزهایی مثل ترس، گرسنگی و نقص در مال و جان و ثمرات امتحان می‌شویم و در این امتحان عده‌ای در همان مرحله اول با فشار دشمنان و تحریم‌ها و عده‌ای با گرسنگی و کم شدن مالشان از پا فرو می‌نشینند و از مسیرشان برمی‌گردند.

وی افزود: اما خداوند می‌فرماید بشارت بده به کسانی که در این مسیر ثابت قدم مانده‌اند، مقابل دشمنان استقامت ورزیده‌اند، دست از راه و مرام شهیدانشان برنداشته‌اند، آرمان‌های شهیدان را پیگیری می‌کنند، در تبعیت از ولایت و دفاع از ارزش‌های دینی در جامعه می‌کشند، با انحرافات مبارزه می‌کنند و از اصول و ارزش‌هایی که امام و شهیدان برای ما آورده‌اند دفاع می‌کنند و آنها صابران هستند.

ابطحی تصریح کرد: امروز در جامعه کسانی را داریم که از مسیرشان بازگشته‌اند و رو به راه دیگری آورده‌اند اما افرادی را هم داریم که در مسیرشان و در دفاع از اصول و ارزش‌ها ایستاده‌اند و اینها مورد خطاب آیات نورانی قرآن مجید هستند.

وی در رابطه با نقش شهیدان در دفاع از نظام و انقلاب خاطرنشان کرد: شهیدان امتحان خود را عالی پس دادند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند شهیدان در زمان حیاتشان با جانشان و بعد از شهادتشان با هویت خود از این نظام دفاع می‌کنند، همین الان هم در عالم برزخ در حال دفاع از کشور و ارزش‌های نظام هستند.

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تلاش دشمنان برای منحرف کردن مردم از آرمان‌های انقلاب اظهار داشت: امروز عرصه امتحان ماست و باید مراقب باشیم، چراکه خناسان وسواس دارند تلاش می‌کنند که مردم را از اهداف و آرمان‌های خود منحرف کنند و گویا عده‌ای ماموریت دارند که مردم را به شرایطی برسانند که از همه چیزی که پای آن انقلاب کرده‌اند، برگردند و  باید مراقب توطئه‌ها و شرایطی که امروز در آن قرار داریم باشیم.

وی افزود: امروز به تعبیر امیرمومنان(ع) دشمن همه سواره نظام و پیاده نظام خود را به جنگ با نظام اسلامی آورده است تا حدی که یکی از سیاستمداران آمریکا عنوان کرده ما دیگر چیزی نداریم که برای ایران تحریم به وجود آوریم و آنها از همه آنچه که در اختیار داشته‌اند برای فشار بر ایران استفاده کردند اما ناکام ماندند؛ آنکه در این عرصه درخشید نظام اسلامی بوده و آن چیزی که در این مسیر مانده است اصول و ارزش‌های نظام اسلامی بوده است و دشمن با تمام شرارت‌هایش ناکام مانده و رمز موفقیت ما در این عرصه یک چیز بوده است که در وصیت تمام شهیدان آمده و آن مسئله پیروی از رهبری و ولی فقیه است.

ابطحی با بیان اینکه مردم پای هر صندلی که مسئولان بر آن نشسته و انجام وظیفه می‌کنند یک کربلا خون داده‌اند، اظهار داشت: بیش از 70 شهید جان خود را داده‌اند تا یک مسئول بر روی این صندلی بنشیند و خدمت کند و این مسئولیت سنگینی است؛ اگر یک مدیر مسئولیت‌هایش ر انجام ندهد به این شهیدان خیانت کرده است؛ امروز بعضی‌ها به صراحت به این مسیر و اهداف خیانت می‌کنند و کاری می‌کنند که دشمن بهره ببرد و لبخند بزند و پازل دشمن را پرمی‌کنند.

وی افزود: کسانی که به خون شهیدان خیانت کرده‌اند در هر رده‌ای که بوده‌اند ضربه خورده‌ و از همین خون‌های مطهر و شهیدان سیلی خورده‌اند؛ کسانی که امروز مردم را در تنگنا قرار دادند و در بسیاری از اوقات با بی‌تفاوتی از کنار فشاری که بر مردم وارد شده است، می‌گذرند.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از عملکرد اخیر دولت تصریح کرد: مجلسی که به تعبیر مقام معظم رهبری یک مجلس انقلابی است طرحی را تصویب می‌کند تا آن پولی که تحت عنوان ارز برای واردات نیازهای اولیه و اساسی کشور وارد کشور می‌شود به دست مردم ضعیف و درماندگان برسد اما آقایان در دولت نشسته‌اند و می‌گویند طرحی را تصویب نکنید که نتوان اجرا کرد؛ بودجه کشور را مجلس تصویب می‌کند و شما اگر دخل‌وخرج‌ها و ولخرجی‌هایی که در مجموعه ریاست جمهوری و نهاد دولت دارید را جمع کنید بسیاری از مشکلات کشور را می‌توان حل کرد.

وی افزود: هر روز بر سر پول مردم می‌خورد و خرج هر روزشان متفاوت است درحالی که شما نظارت و مدیریت و حتی همان تدبیری که عنوان می‌کنید را ندارید و وقتی هم که نمایندگان یک طرحی را با این رای بالا تصویب می‌کنند اینطور به تمسخر می‌گیرید.

ابطحی گفت: بعضی از این مشکلات مثل خوراک مرغ، روغن، خودرو، تخم‌مرغ و چپاول‌گری‌هایی که می‌شود مگر دست آمریکا است که آدرس عامل اصلی آن را کاخ سفید عنوان می‌کنید درحالی که آدرس صحیح پاستور و کاخ سعدآبادی است که شما در آن نشسته‌اید و بیرن نمی‌آیید تا مشکلات مردم را احساس کنید و به آنها رسیدگی کنید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پیش از این فرمودند که وضع کشور را به انتخابات یک کشور دیگر گره نزنید، خاطرنشان کرد: هر حزبی که در آمریکا روی کار آمده است بر جمهوری اسلامی فشار وارد کرده است اما برخی آقایان به بیگانگان دل بسته‌اند تا شاید دیگری بیاید و با نرمی رفتار کند و هنوز بر سر برجام مرده‌ای که روح و جانش از بین رفت نشسته‌اند تا بتوانند آن را احیا کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر خودکفایی برای حل مشکلات اظهار داشت: دشمنان به ما ماسک و لوازم بهداشتی هم نفروختند و ما فهمیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم و این موضع نه تنها در این مسائل بلکه باید در همه جاها عنوان شود چراکه ما نیروی جوانی که می‌تواند موشک بسازد آنطور قدرت‌نمایی کند را کم نداریم تا این مشکلات را هم حل کند.

وی با اشاره به نقش اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب در موفقیت‌های کشور عنوان کرد: آنجایی که ما تبعیت از رهبری و ولایت فقیه داشته‌ایم صحنه‌های موفقیت‌آمیز ما بوده است و اگر در سوریه توانستیم داعش را زمین‌گیر کنیم به دلیل شهیدان مدافع حرم ما است که در پرتو اطاعت از رهبری رفتند و دشمن را در همان جایی که برای نابودی جمهوری اسلامی ظهور کرده بود از بین بردند و قدرت نظامی امروز ما مدیون اطاعت از امر رهبر است.

ابطحی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که ما امروز در مسائل اقتصادی داریم از بی‌تدبیری کسانی است که با افکار وابسته به خارج و دشمن اقتصاد کشور را به جای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد شرطی کردند و برای حل مشکلات مردم تدبیر نکردند اما بدانید که ما در پرتو تبعیت از رهبری عزیزمان می‌توانیم بسیاری از مشکلات را در داخل حل کنیم و آنهایی که چشم امید به بیگانگان دارند را در این عرصه ناکام بگذاریم.

انتهای پیام/174/ش

نظر شما