شناسهٔ خبر: 43637935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی استان اردبیل/ درآمد ۲۰ میلیاردی از فروش ۱۰ مورد از اموال

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در راستای مولد سازی دارایی‌های دولت تاکنون مجوز ۶۳ فقره از اموال مازاد غیر منقول دستگاه‌های دولتی استان اردبیل جهت فروش اخذ شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا نوروزی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اخذ مجوز فروش ۶۳ فقره از پرونده های اموال مازاد و غیرمنقول دولتی از وزارت اقتصاد اظهار کرد: این پرونده‌ها وارد فرآیند تثبیت و تعیین کاربری شده و در صورت حائز شرایط ارزش افزایی، در دستور تغییر کاربری قرار خواهند گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: تلاش می‌کنیم این اموال را با ارزش افزوده بیشتری تبدیل به نقد کنیم تا این مبلغ برای جبران کسری بودجه دولت و تعدیل تراز منفی تخصیص‌های استانی صرف شود .

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰ مورد از این اموال به فروش رفته به طوری که درآمد حاصل از فروش این اموال ۲۰ میلیارد تومان شده است.

نوروزی تشریح کرد: تا سقف ۵۰ درصد از مبلغ به دست آمده از محل فروش این اموال و دارایی‌ها، مطابق مفاد تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، صرف تخصیص اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرح‌های نیمه تمام استان خواهد شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ادامه داد: مازاد این درآمدها و منابع، صرف پرداختی پاداش پایان خدمت و سایر مطالبات بازنشستگان شده و بخشی از آن هم صرف پرداختی‌های بازخریدی و جبران پاداش ۵۰ درصد فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری می شود.

وی خاطر نشان کرد : با فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی استان و تجهیز منابع در راستای فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در سال جهش تولید و همچنین پرداختی به کارمندان دولت، تلاش خواهیم کرد کسری‌های این بخش‌ها را جبران کنیم.

نظر شما