شناسهٔ خبر: 43637812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اردبیل: پیشگیری از آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان باید جدی گرفته شود

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل با اشاره به اینکه استان در معرض خطر ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار دارد تاکید کرد که اقدامات لازم برای پیشگیری از انتشار این ویروس باید جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، اکبر بهنامجو در جلسه پدافند غیر عامل استان اردبیل اظهار کرد: طبق گزارش‌ها این ویروس در تالاب‌های شمال استان بوسیله پرندگان مهاجر وارد  استان می شود و با توجه به سرعت سرایت و نیز احتمال انتال از پرندگان به انسان  می بایست در این زمینه هوشیار بوده و اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

وی بابیان اینکه امسال تاکنون این بیماری در استان کنترل شده است، افزود: باید آموزش‌های لازم به مردم جهت کنترل طیور خانگی، سنتی و صنعتی داده شود تا از بحران احتمالی و خسارت ناشی از این ویروس پیشگیری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: منطقه ما در مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد در این راستا باید با اعمال مدیریت یک پارچه، هدایت و حمایت کل عوامل جهت ریشه کنی بیماری و حذف هرگونه موازی کاری نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

وی افزود: شرح وظایف هر دستگاه در رابطه با پیشگیری شیوع آنفلوآنزای  مرغی باید مشخص و اطلاع رسانی دقیق و شفاف در رسانه ها بصورت گسترده انجام شود .

بهنامجو اظهار کرد: طبق گزارش دامپزشکی استان اگر اپیدمی این بیماری به شدت سال۹۶ باشد زیانبار خواهد بود و خسارت ناشی از آن ما را دچار بحران می‌کند.

وی زمان شیوع این ویروس را از مرداد ماه تا اواخر دی ماه اعلام کرد و گفت: مشخصات بیماری و اساس کار حفاظت باید آموزش داده شود که ماهیت این ویروس چیست و چگونه انتقال می‌یابدو اینکه اگر در پیشگیری از این ویروس اهمال کاری کنیم چه اتفاقاتی ممکن است پیش رو داشته باشیم.

استاندار اردبیل از تجهیز و خرید دستگاه آزمایش آنفولانزا در دامپزشکی اردبیل خبر داد و گفت: با تامین اعتبار دستگاه مورد نیاز خریداری و در اختیار دامپزشکی قرار می گیرد.

نظر شما