شناسهٔ خبر: 43637733 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

داوری در گفتگو با «دانشجو»:

نامگداری هفته‌ای بنام مقابله با گاز منوکسیدکربن / وقت اجرای طرح پایلوت تلفن‌های حوادث در ایران است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: در بسیاری از نقاط دنیا مردم در مواقع اضطراری فقط با یک شماره تماس می‌گیرند، اما در ایران هنوز این اتفاق روی نداده و به نظرم وقت آن رسیده که در تهران این اتفاق روی دهد.

صاحب‌خبر -

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در رابطه به هفته ایمنی گفت: شروع فصل سرما برای ما یعنی استفاده از سوخت‌های فسیلی جهت گرم کردن محل کار و زندگی و استفاده از سوخت فسیلی یعنی دعوت از مهمان ناخوانده‌ای به نام گاز مونواکسید کربن که مسمومیت با این گاز باعث معلولیت‌های ذهنی و روانی و مرگ خواهد شد.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های این مهمان ناخوانده می‌توان به: نامرئی، بی رنگ، بی بو، بی طعم، سمی، کشنده و معروف به قاتل خاموش بودن آن نام برد.
 
داوری بیان کرد: از همین رو سازمان آتش نشانی  با مشارکت اداره گاز، سازمان اورژانس تهران، انجمن جامعه ایمن کشور و اداره مشارکت ها شهروندی شهر تهران هفته ای را به عنوان هفته مقابله با گاز منوکسید کربن از سوم تا دهم آبان نام گذاری کردند و هدف آنان این است که مردم قبل از اینکه وسایل گاز سوز را راه اندازی کنند به این مسایل حساس شوند و حتما به نکات که در زیر گفته می شود توجه داشته باشند.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیان کرد:انشاالله بتوانیم با برگزاری کارگاه ها و آموزش های لازم بتوانیم امسال شاهد تلفات کمتری در رابطه با گاز منوکسیدکربن داشته باشیم.
 
وی همچنین در رابطه با پایلوت تلفن های حوادث گفت: در بسیاری از نقاط دنیا مردم در مواقع اضطراری فقط با یک شماره تماس می‌گیرند، اما در ایران هنوز این اتفاق روی نداده و به نظرم وقت آن رسیده که در تهران این اتفاق روی دهد.

داوری اضافه کرد: قرار گرفتن سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف کنار یکدیگر منجر به هم افزایی می‌شود و نباید فکر کنیم اگر سازمان‌ها در حوادث با هم ادغام شوند و در کنار یکدیگر قرار گیرند منجر به تداخل در انجام وظایف شأن می‌شود البته این مساله فعلا در حد طرح و پیشنهاد است و برای اجرای آن لازم است زیرساخت های لازم اجرا شود.

نظر شما