شناسهٔ خبر: 43637662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

اگر کرونا مهار نشود، با آمار بالای فوتی و مبتلا مواجه می‌شویم

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر ویروس کرونا مهار نشود با آمار بالای بیمار کرونایی در استان در ماه‌های آینده مواجه می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری اظهار داشت: برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به صورت اجباری از شنبه ۱۰ آبان ماه در استان برای مهار بیماری کرونا اجرا می‌شود، اگر بیماری مهار نشود با آمار بالای بیمار کرونایی در استان در ماه‌های آینده مواجه می‌شویم.

او افزود: وضعیت استان از نظر کنترل بیماری مطلوب نیست، بنابراین ناچار به اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اجباری هستیم.

عباسی اضافه کرد: اعضای شورای اداری بایستی در اولین فرصت مباحثی که در این نشست مطرح شد را برای پرسنل خود با تشکیل جلسه داخلی، تبیین کنند، همچنین فرمانداران شهرستان‌ها برای اعضای شورای اداری خود تکلیف کنند.

بیشتر بخوانید

او ادامه داد: یکی از نگرانی‌ها رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از سوی همگان است، به دلیل توجه نکردن به توصیه‌ها از روز شنبه ۱۰ آبان‌ماه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به صورت اجباری اجرا و به افکار عمومی اعلام شود، تا شاید این تصمیم تاثیری در مهار بیماری داشته باشد.

عباسی با اشاره به اینکه ناظر و مجری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها مشخص است، گفت: مرجع رسیدگی به تخلفات اعم از دستگاه‌های اداری، دولتی و عمومی دستگاه قضایی و دستگاه اداری خواهد بود.

او افزود: از روز شنبه با اعمال برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، هرگونه مراسم تودیع، معارفه، همایش، گردهمایی خارج از پرسنل سازمانی ممنوع است و مدیران دیگر دستگاه‌ها نباید در برنامه دستگاه‌های دیگر شرکت کنند، در صورتی که از سوی متولی امر، موضوعات مربوطه مورد توجه قرار نگیرد، مرتکب تخلف اداری می‌شود، همچنین در این ایام چاپ هرگونه آگهی فوت، کارت عروسی ممنوع است.

عباسی اضافه کرد: مجری اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها اداره‌کل صمت و اتاق اصناف است و تیم نظارتی شامل فرمانداری، سپاه، مراکز بهداشت، تعزیزات حکومتی، نماینده دادستان و هلال‌احمر است.

او ادامه داد: تیم ارزیابی نیز شامل اداره‌کل بازرسی، علوم پزشکی، دفتر بازرسی استانداری و واحد حقوقی علوم پزشکی است.

عباسی با بیان اینکه در شهرستان بروجن و شهرکرد که در وضعیت خاکستری قرار دارد تمامی گروه‌های شغلی به جز گروه یک باید فعالیت خود را تعطیل کنند گفت: گروه یک شامل مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط با زندگی مردم نظیر مراکز امدادی، درمانی، اورژانس، مراکز امنیتی، اداری، خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز تامین ارزاق و مایحتاج عمومی، داروخانه‌ها، مراکز عرضه موادغذایی، پروتئینی و لبنی است.

او با بیان اینکه شهرستان‌های با وضعیت زرد شامل محدودیت و ممنوعیت نمی‌شوند، اضافه کرد: در شهرستان‌های قرمز و نارنجی مانند فارسان، بن، لردگان، خانمیزا و سامان گروه‌های شغلی یک و دو اجازه فعالیت دارند، گروه شغلی دو شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

عباسی افزود: گروه شغلی سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری است.

او با بیان اینکه دورکاری و کاهش ساعات کاری باتوجه به زیرساخت‌های موجود در دستور کار قرار بگیرد، بیان کرد: پرسنل و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای و در معرض ابتلا به کرونا هستند در اولویت دورکاری باشند.

عباسی در پایان گفت: در نشست آینده ستاد کرونا پیشنهاد قرنطینه کامل چهارمحال و بختیاری به عنوان استان پایلوت به این ستاد داده می‌شود تا اگر شرایط مهیا بود برای مهار بیماری این استان به صورت کامل قرنطینه شود، همچنین قرارگاه پیگیری مصوبات در حال تشکیل است، رسانه‌ها اعم از مجازی و مکتوب ستاد کرونا را در امر اطلاع‌رسانی یاری کنند.

انتهای پیام/ف

نظر شما