شناسهٔ خبر: 43637631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متقاضیان بیمه اجباری سلامت در آذربایجان‌غربی به ٣٩٢ هزار نفر رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ٣٩١ هزار و ٩٠٧ نفر برای ثبت‌نام اولیه به این بیمه مراجعه کرده‌اند که آزمون "وسع" بر اساس دهک‌بندی این افراد در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

نادر نانبخش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان متقاضی، تاکنون ارزیابی وسع در راستای دریافت بیمه اجباری و رایگان سلامت برای ۱٧۶ هزار و ٨٣۴  نفر از متقاضیان انجام شده است.
وی تاکید کرد: این افراد در دهک‌های مختلف یک تا پنجم قرار گرفته و بر اساس دهک‌بندی حق بیمه پرداخت کرده و صاحب دفترچه شده‌اند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طرح بیمه پایه اجباری سلامت با هدف تحت پوشش قرار دادن اقشار فاقد بیمه در جامعه اجرا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ۶۲ دفتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
نانبخش اظهار داشت: طرح بیمه پایه اجباری سلامت براساس ارزیابی وُسع، از آبان‌ سال گذشته اجرایی شده است و همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه افراد سه دهک پایین جامعه توسط دولت ادامه داد: حق بیمه دهک چهارم نیز به صورت ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط خود اشخاص پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: رتبه‌بندی و دهک‌بندی افراد نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بیمه سلامت دخالتی در این خصوص نداشته است.
نانبخش با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر از جمعیت این استان در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.
اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

نظر شما