شناسهٔ خبر: 43637608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ادعاهای سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا

هدف ترامپ درباره ایران اعلام شد | فشار حداکثری علیه ایران تا چه زمانی ادامه دارد؟

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا آنچه اقدامات بی‌ثبات کننده ایران خواند را دستاویز دولت خود برای زیر پا گذاشتن توافق هسته‌ای دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جرالد گریفیت، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا ادعاهایی واهی را به عنوان بهانه‌های دولت متبوعش برای زیر پا گذاشتن توافق بین المللی هسته‌ای ایران عنوان کرد.

جرالد گریفیت در مصاحبه‌ای تازه به شبکه العربیه دستاویزهایی را در توجیه خروج آمریکا از برجام عنوان کرد و گفت توافق هسته‌ای ایران به شکست انجامید، آنهم به این علت که ایران فعالیت‌های خود را کنار نگذاشت و همین باعث شد تا دولت دونالد ترامپ از آنچه آن را توافق‌نامه‌ای بی اعتبار نامید، خارج شود.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا این را نیز به ادعاهایش افزود که دولت ترامپ به دنبال دستیابی به توافق جدید و جامعی است که تمامی فعالیت‌های بی ثبات کننده و مخرب ایران در خاورمیانه را در برگیرد.

گریفیت همچنین مدعی موفقیت کارزار تروریسم اقتصادی دولت واشنگتن شد و افزود کارزار فشار حداکثری فشار زیادی را به ایران تحمیل کرد. او دلیل ادعاهایش را کاهش ۱۰ درصدی اقتصاد ایران در یکسال گذشته عنوان کرد.

این مقام آمریکایی به تکرار خوش باوری دولتمردان واشنگتن پرداخت و گفت دولت ترامپ به کارزار فشار حداکثری تا زمانیکه ایران به پای میز مذاکره برگردد و شاهد پایان اقدامات مخرب این کشور باشد، ادامه می‌دهد.

ترامپ در حالی دور اول ریاست جمهوری خود را رو به پایان می‌بینید که از دو سال پیش به این سو با خروج از برجام و تشدید سیاست تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران، بارها وعده داد جمهوری اسلامی با پای خود به میز مذاکره برمی گردد. خوش خیالی که برغم تشدید کارزار فشار حداکثری هیچ نتیجه‌ای برای دولت ترامپ نداشته است.

رئیس جمهور آمریکا از بدو ورود به کاخ سفید توافق هسته‌ای ایران را هدف قرار داد و در سال ۲۰۱۸ با طرح ادعاهایی که تنها از سوی دولت او مشروعیت دارد، از این توافق خارج شد. او سپس تمامی تحریم‌های لغو شده ذیل برجام را بازگرداند به امید آنکه با تحمیل تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران، سودای توافق تازه با جمهوری اسلامی را عملی کرده و توافقی مهم را به نام خود ثبت کند. سودایی که عملی نشدن آن او را به طرح توهمات تکراری کشانده است.

برچسب‌ها:

نظر شما