شناسهٔ خبر: 43637568 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

رسپی مخصوص اینا گارتن برای مرغ لیمویی با پارمزان

آیا تابه‌حال به ذهنتان خطور کرده که غذا‌هایی را با رسپی بهترین سرآشپز‌های دنیا امتحان کنید؟ در در این مطلب با رسپی مخصوص اینا گارتن برای غذایی بسیار لذیذ همراه ما باشید.

صاحب‌خبر -

برترین‌ها: به طور حتم هر هنری علاوه بر مهارت و تسلط، نیازمند شوق و استعداد ذاتی نیز می‌باشد. هنر آشپزی نیز از سایر هنر‌ها مستثنی نیست. هر سرآشپز به هنگام آشپزی اثر هنری خود را با ذوق و عشق فراوان طبخ می‌کند تا بتواند علاوه بر رفع نیاز گرسنگی افراد، نیاز روحی آن‌ها به محبت، عشق و زیبایی را نیز برطرف کند.

بی شک هر هنرمندی، به واسطه‌ی روحیه‌ی شفاف و زیبایش تمایل زیادی به اشتراک هنر خود با دیگران دارد؛ و همین تمایل به آموختن هنر به افراد علاقه‌مند و افزودن به تعداد هنرمندان جهان از بهترین بخشش‌ها و هدیه‌هاست. بسیاری از سرآشپزان مطرح جهان با انتشار کتاب‌های آشپزی و برگزاری کلاس‌ها و ساخت برنامه‌های مربوط به آشپزی سعی در به اشتراک گذاشتن هنر بی‌نظیر خود در آشپزی دارند که برای علاقه‌مندان آشپزی بسیار مفید و کاربردی می‌باشد.

رسپی مخصوص اینا گارتن برای مرغ لیمویی با پارمزان

شاید بسیاری از غذا‌ها را پیشتر با رسپی‌های مختلف تهیه کرده و خورده باشید. اما آیا تا به حال به ذهنتان خطور کرده که غذا‌هایی را با رسپی بهترین سرآشپز‌های دنیا امتحان کنید؟ اینا گارتن بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین و ثروتمندترین سرآشپز‌های دنیاست که نامش به تنهایی نیز به عنوان برندی در آشپزی به حساب می‌آید.

اینا گارتن کیست؟

اینا گارتن با نام اصلی اینا رزنبرگ گارتن در ۲ فوریه ۱۹۴۸ در بروکلین نیویورک به دنیا آمد. علاقه وی به آشپزی از همان دوران کودکی آغاز شد. به گفته خودش مادرش در کودکی مخالف حضور او در آشپزخانه و پختن غذا بود، زیرا اصرار داشت که اینا باید به انام تکالیف مدرسه‌اش بپردازد.

بعد‌ها و پس از ازدواج، علاقه‌ی اینا به آشپزی هرروز بیشتر شد و سفر او به فرانسه باعث شد که او به آشپزی خاص فرانسه گرایش پیدا کند. مطالعه کتاب‌های مختلف آشپزی باعث شد که پیشرفت خوبی در این زمینه کند و از سویی حضور او در کاخ سفید به عنوان تحلیلگر برنامه و بودجه سیاست‌های هسته‌ای کاخ سفید سبب گشت که اینا گارتن سرمایه بسیار خوبی برای خود جمع کرده و بتواند فروشگاه مواد غذایی «کنتس پابرهنه» را تاسیس نماید.

تشویق نزدیکان اینا گارتن به آشپزی سبب گشت که او فعالیت‌هایی در زمینه آشپزی از جمله تالیف کتاب، تهیه موادغذایی با برند و نام مخصوص خود و همچنین اجرای برنامه در شبکه فود نتوورک انجام دهد. کتاب‌های آشپزی این سرآشپز مشهور نیز با همان نام «کنتس پابرهنه» به چاب رسیدند و افزایش محبوبیت و شهرت او را به همراه داشتند.

خوردن غذایی با رسپی مخصوص این سرآشپز مشهور می‌تواند با لذت چندین برابر برایتان همراه باشد. در ادامه با برترین‌ها و رسپی مخصوص اینا گارتن برای غذایی بسیار لذیذ همراه باشید.

رسپی مخصوص اینا گارتن برای مرغ لیمویی با پارمزان

رسپی مخصوص اینا گارتن برای مرغ لیمویی با پارمزان

سینه مرغ یکی از پر کاربردترین و البته لذیذترین گوشت‌ها می‌باشد که البته طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. رسپی‌های مختلفی برای طبخ سینه مرغ با انواع طعم‌ها به وجود آمده‌اند. شاید بسیاری از این رسپی‌ها را امتحان کرده باشید، اما مطمئنا هنوز بسیاری از روش‌های طبخ این گوشت لذیذ را امتحان نکرده‌اید.

پختن سینه مرغ با پنیر پارمزان یکی از انواع روش‌های طبخ پرطرفدار این گوشت سفید است. رسپی مخصوص یک سرآشپز مشهور و شناخته‌شده می‌تواند برایتان لذت‌بخش‌تر بوده و طعم بی‌نظیر این غذا را دو چندان کند. در ادامه دستور پخت مخصوص اینا گارتن برای مرغ با پارمزان را خواهید خواند. پس با برترین‎ها همراه باشید.

مواد لازم:

  • ۴ الی ۶ عدد سینه مرغ بدون استخوان
  • ۱ فنجان آرد سفید
  • ۱ قاشق چای‌خوری نمک
  • نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۱ قاشق غذاخوری آب
  • ۱ و نیم فنجان آرد سوخاری
  • نصف فنجان پنیر پارمزان
  • ۱۵۰ گرم کره
  • روغن زیتون برای سرخ کردن به میزان لازم
  • سس لیمو (که در ادامه طرز تهیه آن را نیز گفته‌ایم)

مواد لازم برای تهیه سس لیمو:

  • ¼ فنجان آب لیموی تازه
  • نصف فنجان روغن زیتون
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • ¼ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه

رسپی مخصوص اینا گارتن برای مرغ لیمویی با پارمزان

رسپی مخصوص اینا گارتن برای مرغ لیمویی با پارمزان

طرز تهیه:

مرحله اول: سینه‌های مرغ را تا حدی بکوبید که ضخامت آن‌ها بسیار کمتر شود. برای این کار می‌توانید از وردنه و یا گوشتکوب استفاده کنید.

مرحله دوم: در یک بشقاب نسبتا بزرگ آرد، نمک و فلفل سیاه را با یکدیگر مخلوط کنید. در بشقاب دیگری تخم مرغ‌ها را بشکنید و یک قاشق آب را به آن اضافه کنید. در یک بشقاب سوم هم پنیر پارمزان و آرد سوخاری را با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله سوم: سینه‌های مرغ را ابتدا در بشقاب اول به خوبی بخوابانید تا هر دو طرف آن به ترکیب آرد و نمک و فلفل آغشته شود. سپس هر دو طرف سینه مرغ را به مواد بشقاب دوم یعنی ترکیب تخم مرغ و آب آغشته کنید و در آخر دو طرف سینه مرغ را به آرد سوخاری و پنیر پارمزان آغشته کنید.

مرحله چهارم: ۱ قاشق غذاخوری کره و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل یک تابه‌بزرگ بریزید و ۲ یا ۳ عدد از سینه‌ها را داخل آن قرار دهید و روی شعله‌ی معمولی اجازه دهید ۳ دقیقه هر طرف سینه مرغ‌ها بپزند. پس از اینکه مرغ‌ها به خوبی سرخ شدند آن‌ها را از داخل تابه بیرون آورید و سپس ۱ قاشق غذاخوری دیگر کره اضافه کنید و بقیه سینه‌های مرغ را داخل آن قرار دهید تا آن‌ها نیز به خوبی سرخ شوند.

مرحله پنجم: در یک کاسه‌ی کوچک آب لیموی تازه، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را با یکدیگر مخلوط کنید تا سس لیمو حاصل شود.

مرحله ششم: هر سینه مرغ را داخل بشقابی قرار دهید، سس لیمو را روی آن بریزید و کمی پنیر پارمزان رنده‌شده روی آن بریزید. برای تزئین روی آن‌ها نیز می‌توانید از سبزی و یا کاهو استفاده کنید.

رسپی مخصوص اینا گارتن برای مرغ لیمویی با پارمزان

نکاتی در ارتباط با مرغ لیمویی با پارمزان

  • طرز تهیه بالا مناسب ۶ نفر است.
  • زمان آماده‌سازی غذا حدود ۳۰ دقیقه است.

نظر شما