شناسهٔ خبر: 43637564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

داعش و القاعده؛ زاده استکبار جهانی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: گروه‌های افراطی مانند داعش و القاعده، زاده استکبار جهانی هستند و ریشه‌های آن‌ها به برنامه ریزی‌های استکبار بر می‌گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام حمید شهریاری شب گذشته (پنجشنبه ۸ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: انقلاب اسلامی موجب پیدایش یک نوع اسلام مقاوم در جهان شده که تهدیدی برای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: این ترس به علل مختلفی که در این ۴۰ سال اتفاق افتاده موجب شده است که نوعی درگیری رو در رو به وجود بیاید و پشت صحنه این موضوعات به اسلام مقاومی برمی گردد که نوعی تفکر را ترویج می‌کند که این تفکر اسلام صلح طلب و آرام در مقابل تفکر خشونت طلب و توهین گر است که صدمات جدی از این اسلام مقاوم خورده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: سرمایه داران و استکبار جهانی که یک درصد جمعیت جهان را شامل می‌شوند ۸۰ درصد کل سرمایه دنیا را در اختیار دارند و برای افزایش ثروت و جایگاه خود، برنامه دارند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در حال ترویج این نوع سرمایه داری است و این موضوع را در آمریکا، اروپا و آفریقا پیگیری می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: لابی صهیونیستی و استکبار جهانی تلاش می‌کنند با اسلام نابی که از سوی حضرت امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی معرفی شده است و اکنون هم با نظریه ولایت فقیه با رهبری مقام معظم رهبری ادامه دارد، تقابل ایجاد کنند و این موضوع برای آن‌ها خطر جدی را پدید آورده است.

وی اضافه کرد: این خطر جدی در کف خیابان‌های آن ها، بروز کرده و تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه هم به علت روحیه‌ای است که انقلاب اسلامی و حرکت‌های بیداری مستضعفان در جهان ایجاد کرده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: این انباشت قدرت فردی در کف اجتماعی کشورها، ترس و واهمه در استکبار جهانی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا نوعی نقاب و عروسک از اسلام معرفی کنند و خود را در مقابل آن نشان دهند که این حرکت‌ها در مقابل اسلام خشونت طلب با سرکردگی گروه‌های افراطی مانند داعش و القاعده انجام می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: آن‌ها حتی به داعش اجازه دادند نفت سوریه را هم بفروشد بنابراین تردیدی وجود ندارد که پشت این صحنه ها، استکبار جهانی و سرکردگان زر و زور و تزویر، قرار دارند.

وی گفت: حتی توهین به حضرت محمد (ص) در نشریه‌های غربی از برنامه‌های آن هاست تا انگیزه‌هایی برای برخی از نیرو‌های افراطی ایجاد و آن را به بحران و اسلام هراسی تبدیل کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: برنامه آن‌ها این است که همه اروپایی‌ها از اسلام ناب مقاوم مقابل استکبار بترسند.

وی درباره سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی هم گفت: این کنفرانس، هر ساله بین دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، با حضور برجستگان، نخبگان و علمای جهان اسلام برگزار می‌شود که امسال به علت شیوع بیماری کرونا، حضوری برگزار نشد و به صورت وبیناری برگزار شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: امروز افتتاحیه این وبینار بود که بالغ بر ۱۸ نفر از بزرگان جهان اسلام در آن شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این هفته با شرکت ۱۹۷ سخنران خارجی از ۴۷ کشور جهان از همه قاره ها, ۱۹ وبینار به صورت زبان خارجی برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در ایران هم حدود ۱۰ وبینار داریم که ۱۲۰ سخنران داخلی از علمای اهل سنت و شیعه در آن حضور دارند.

وی با گرامی داشت یاد سپهبد شهید سلیمانی اضافه کرد: این شهید در سرکوب داعش نفش اساسی داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم جذابیت اسلام ناب محمدی را به جهان نشان دهیم و از هر قوم، نژاد و مذهب می‌توانیم در زیر چتر همراهی با رسول خدا قرار گیریم.

وی گفت: به اندازه‌ای که در حوزه سخت مقابله با تفکر داعشی موفق بوده ایم در حوزه نرم موفق نبوده ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره اقدامات برای مقابله با تفکر داعشی افزود: سرمایه گذاری کافی در این حوزه نرم، انجام ندادیم و به اندازه‌ای که در حوزه سخت موفق بودیم در حوزه نرم موفق نبودیم.

وی گفت: علت این موضوع، آن بود که عمدتاً فشار‌های حوزه سخت به قدری متراکم و سنگین بود که تصمیم گیران اصلی، احساس کردند باید بیشتر به حوزه سخت، توجه کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: اکنون با پیروزی‌های میدانی که بدست آمده است، توانستیم این نوع تفکر را به عقب برانیم.

وی افزود: گروه‌های اقلیتی افراطی که از پشتیبانی حداکثری استکبار جهانی برخور دارند در دوره‌ای موفق شدند بخشی از پاره جهان اسلام را به سمت خود بکشانند، اما خوشبختانه با نوع رفتاری که این نوع اسلام در صحنه انجام داد، تفکر داعش دست برتر خود را از دست داده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در صحنه کلان جامعه اسلامی برخی‌ها متوجه شدند که نباید به سمت آن‌ها می‌رفتند و اکنون فرصت بسیار خوبی برای اقدامات نرم است تا بتوانیم از این طریق، بدنه جدا شده را دوباره به بدنه اصلی جامعه اسلامی برگردانیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه میان امت اسلام همچنان وجود دارد و به روز رسانی می‌شود بنابراین باید همیشه هوشیار باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: باید تلاش برای تولید دانش گسترده در کف اجتماعی اسلامی و جهان شکل بگیرد و این کار، وظیفه اصلی حوزه نرم است و باید در این بخش سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: باید با ادبیات نرم وارد میدان شویم و به جوانان جهان اسلام توجه کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به همان اندازه‌ای که بر روی موشک و پهپاد سرمایه گذاری می‌کنیم حتماً باید در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی هم سرمایه گذاری کنیم و سطح جهان اسلام هم باید در این بخش سرمایه گذاری کند.

وی افزود: متاسفانه بخش قابل ملاحظه‌ای از سرمایه‌های اسلام در ترویج اسلام خشونت گرا سرمایه گذاری می‌کند و در برخی کشور‌ها مانند پاکستان، مدارسی پشتیبانی مالی می‌شوند که اسلام افراطی را ترویج می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره آشکار سازی روابط برخی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی هم گفت: جهان اسلام را از حاکمان برخی از کشور‌های جهان اسلام باید جداکرد.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم، برخی از سران کشور‌های اسلامی دست نشانده استکبار جهانی شدند و از ابتدا هم پنهانی و مخفیانه با رژیم صهیونیستی ارتباط داشتند، اما اکنون این روابط، شفاف و آشکار شد که این موضوع باید با شدت محکوم شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: فشار آمریکا، این کشور‌ها را به آشکار سازی این روابط وادار کرده است.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی هنوز منتفی نشده است و دوباره اوج خواهد گرفت گفت: آن اسلامی که بیداری اسلامی را کلید زد، چون ارتباط برخی از سران کشور‌های اسلامی را با استکبار جهانی، کامل مشخص و شناسایی نکرد، اشتباه راهبردی کرد و بر اسلام لایه زیرین متکی به استکبار جهانی، تکیه کرد و این موضوع موجب شد که آن‌ها در سر بزنگاه، پشتشان را خالی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه علل پیدایش بیداری اسلامی باید به خوبی تحلیل شود افزود: توسعه فضای مجازی در جهان مستضعفان یکی از علل این پیدایش بود، زیرا پیش از آن رسانه‌ای در اختیار اسلام مقاوم نبود و از سال ۱۳۷۵، ابزار‌های ارائه پیام را در اختیار گرفتیم و پیام‌های انقلاب اسلامی به گوش جهان اسلام رسید.

وی اضافه کرد: با این اتفاق، حاکمیت ها، ابزار‌های لازم و کنترلی را از استکبار جهانی در اختیار گرفتند و دوباره حاکمیت خود را بر فضای مجازی اعمال کردند و پس از آن، بیداری اسلامی کمی افول کرد.

 

پایان پیام/50

نظر شما