شناسهٔ خبر: 43637362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یونان: ترکیه با خرید اس-۴۰۰ نشان داد که شریک امنی برای ناتو نیست

وزیر دفاع یونان اعلام کرد که ترکیه با خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه نشان داد که شریک امنی برای ناتو نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم به نقل از تاس، «نیکولاس پاناگیوتوپولوس»، وزیر دفاع یونان با انتقاد از اقدام ترکیه در خرید سامانه دفاعی موشکی اس-400 اعلام کرد که خرید این سامانه روسی از سوی ترکیه برای اعضای ناتو نگران کننده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: نگرانی آمریکا و دیگر شرکا در ناتو قابل توجیه است. ترکیه اگرچه هنوز این سامانه را به صورت کامل فعال نکرده است، اما در مراحل بعدی از آن استفاده خواهد کرد.

قرارداد سامانه دفاعی موشکی اس-400 بین روسیه و ترکیه به تنش میان آنکارا و واشنگتن انجامید؛ تا جایی که آمریکا دولت ترکیه را تهدید به تحریم کرده است.

«کلارک کوپر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی گفت که پس از اعلام هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره آزمایش سامانه روسی اس400 در تاریخ 16 اکتبر، «تحریم‌ها (علیه ترکیه) تا حد زیادی مطرح شده است».

کلارک کوپر تاکید کرد که ممکن است دولت آمریکا به موجب قانونی که کنگره آن را در سال 2017 برای مقابله به دشمنان آمریکا از طریق تحریم به تصویب رساند، علیه ترکیه تحریم وضع کند.

وی افزود: به آنکارا گفته بودیم که آزمایش موشک اس400 اساسا غیر قابل قبول است و دولت آمریکا تلاش زیادی کرده تا ترکیه را به عدم فعال کردن موشک های اس 400 متقاعد کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز اخیرا در پاسخ به تهدیدات آمریکا مبنی بر تحریم ترکیه گفته است: شما نمی‌دانید با چه کسی می‌رقصید. تحریم کنید، عقب نیفتید. ما برای خرید اف 35 از شما قدم برداشتیم، پولمان را پرداخت کردیم، اما شما جنگنده‌های ما را ندادید. به ما گفتید اس 400 را به روسیه بازگردانید، ما حکومت قبیله‌ای نیستیم. ما ترکیه هستیم.

انتهای پیام

نظر شما