شناسهٔ خبر: 43636702 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیک سرشت: فعال شدن بخش بازرگانی در رفع مشکلات مالی تکواندو موثر است/ قهرمانان با شناخت از شرایط محیطی از قرارداد‌ها گله کنند

مدیر اجرایی باشگاه تکواندوی فتح صدر البرز درباره بهتر شدن شرایط عقد قرارداد تیم‌ها با بازیکنان به فدراسیون تکواندو چند پیشنهاد ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

کاظم نیک سرشت مدیر اجرایی باشگاه تکواندوی فتح صدر البرز در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعتراض برخی از قهرمانان به کاهش قرارداد‌ها بیان کرد: طی این چند روز قهرمانان ورزشی مصاحبه‌هایی در خصوص نحوه بستن قرارداد‌ها در لیگ تکواندو با رسانه داشته اند که خودم به عنوان ورزشکار  زمانی جای آن‌ها بودم و این شرایط را از نزدیک لمس کردم و حق را به برای  آن‌ها محفوظ می‌دانم. البته باید این موضوعات را به صورت خیلی دقیق و جامع مورد بررسی قرار داد و با یک روش اصولی این چالش را رفع کرد.  

او ادامه داد: حدود ۳۰ سالی است فدراسیون تکواندو مسابقات لیگ را برگزار می‌کند و ما تنها کشور صاحب لیگ در دنیا هستیم. قهرمانان آسیا، جهان و المپیک از همین لیگ به سکوی افتخار رسیده اند و البته منبع درآمدی هم برای بازیکنان و مربیان بوده است. در این چند سال باشگاه‌های بسیاری وارد لیگ شدند و چندسالی حضور داشتند و دیگر نیستند. باشگاه‌هایی مثل، فتح، فجر، ذوب آهن، پلی آکریل، بنادر کشتیرانی، شهرداری بوشهر، راه آهن ساری و یا برخی دیگر هم که آمدند، پس از یک یا ۲ سال رفتند و سپس برگشتند و برخی دیگر شامل، باشگاه پاس و دانشگاه آزاد ماندند و فقط در یک رده بیشتر تیم داری کردند.

برای افتخارات کلان در تکواندو باید صاحب الگو شویم

نیک سرشت عنوان کرد: باشگا‌های دیگری هم هستند که در رده‌های مختلف تیم داری می‌کنند مثل باشگاه کن حدود ۱۰ سال و همچنین باشگاه فتح صدر البرز برای اولین بار، که از سال گذشته وارد گود مسابقات شد. بر این اساس لازم است در حوزه لیگ، فدراسیون و باشگاه‌ها نگاه کلیدی‌تر و حرفه‌ای تری را دنبال کنند. اگر می‌خواهیم در آوردگاه‌های مختلف صاحب افتخارات کلان، چشمگیر و به صورت متوالی باشیم باید صاحب الگو و ساختار مناسب تری شویم که هم سرمایه‌های انسانی نخبه مورد توجه قرار گیرند و هم سرمایه‌های پشتیبانی شامل باشگاه‌ها حفظ شوند.

فعال شدن بخش بازرگانی در رفع مشکلات مالی تکواندو موثر است

او درباره پیشنهاد خود درباره بهتر کردن وضع قراردادها اظهار کرد: حدود سه سال گذشته به  فدراسیون پیشنهادی را ارائه دادم که اگر بخش بازرگانی در فدراسیون فعال شود، یا اگر فعال است، پررنگ‌تر شود. فردی که در این بخش بکارگیری می‌شود، باتجربه و باتدبیر در امورات بازرگانی باشد که محیط صنعت و تجارت را بخوبی بشناسد و بتواند ارتباطات خوبی را مهیا کند و  حداقل ۳۰ تا ۴۰ شرکت پرقدرت را جذب کند تا در پخش تلویزیونی بازی‌ها تکواندو موفق‌تر عمل کند و البته که تبلیغات هم در این درآمدزایی نقش زیادی را در این باره ایفا خواهد کرد. شرکت‌هایی که در این رابطه با فدراسیون قرارداد می‌بندند می‌توانند با باشگاه‌ها وارد مذاکره شوند و  باشگاه‌ها برابر قرارداد‌های تنظیمی فی ما بین، صاحب مبالغ مالی قابل ملاحظه‌ای در جهت تقویت روند رو به رشدشان خواهند شد. در این بخش باشگاه‌ها از درآمد به دست آمده، می‌توانند، دست باز تری برای بستن قرارداد با بازیکنان مورد نظرشان داشته باشند.

نیک سرشت تصریح کرد: شروع  این کار کمی سخت خواهد بود، ولی اگر برنامه ریزی خوبی پشت آن قرار بگیرد، قطعا اتفاق خیلی خوبی را شاهید خواهیم بود. پیشنهاد دوم اینکه فدراسیون پس از آنکه بخش مدیریت بازرگانی را فعال کرد، طی جلسه‌ای به همراه ریاست سازمان لیگ و دعوت از مدیران باشگاه‌هایی که در لیگ حضور دارند، موارد مهم و کلیدی را شرح دهد تا بتوان شرکت‌هایی که در طول سال مبالغ هنگفتی را بابت تبلیغات پرداخت می‌کنند با باشگاه‌ها آشنا کند تا به واسطه این رابطه بتوان از تبلیغات و بقیه مسائلی که به درآمدزایی منجر می‌شود، استفاده کرد. خروجی این اتفاق، خواه ناخواه در سطح تیم ملی و موفقیت‌های برون مرزی می‌تواند خود را نشان دهد.

قهرمانان با شناخت از شرایط محیطی از قرارداد‌ها گله کنند

او ادامه داد: مصاحبه‌های اخیر قهرمانان را به شخصه می‌پذیرم و حمایت می‌کنم، ولی قهرمانان باید بدانند، مطرح کردن هر موضوعی می‌بایست با شناخت دقیق محیطی باشد. وقتی باشگا‌های منابع مالی مناسبی نداشته باشد، قطعا نمی‌تواند شرایط پرداختی مناسب ایجاد کرد. اگر ما بخواهیم، لیگ پرقدرت داشته باشیم و منابع مالی در خور شان برای قهرمانان و کادر فنی در نظر بگیریم، باید برنامه و نقشه راه اصولی را طراحی کنیم.

نیک سرشت: فعال شدن بخش بازرگانی در رفع مشکلات مالی تکواندو موثر است/ قهرمانان با شناخت از شرایط محیطی از قرارداد‌ها گله کنند

قهرمانان باید سید بندی شوند

پیشنهاد آخر من این است که، اگر فدراسیون صلاح بداند، سیاستی را اتخاذ کند و قهرمانانی که دارای رنک هستند در سید بندی‌های مختلف قرار بگیرند و  باشگاه‌ها مکلف شوند که هر از هر سید می‌توانند تنها تعداد محدودی قهرمان جذب شوند تا شاهد تقسیم بندی عادلانه در حوزه منابع انسانی باشیم.

با اتخاذ کردن این تصمیمات شاهد شغل دوم بازیکنان نخواهیم بود

او افزود: اگر فدراسیون در این بحث وارد گود شود می‌توان سخت‌ترین و پیچیده‌ترین چالش‌ها را با استفاده از ساز و کار‌های مناسب حل و فصل کرد و البته دیگر شاهد آن نیستیم یک قهرمان آسیا و جهان که در لیگ برتر فعالیت دارد به دلیل داشتن قرارداد ضعیف و همچنین بحران مالی باشگاه ها، برای رفع و رجوع مشکلات مالی مسافر کشی کند و یا در زمین‌های کشاورزی مشغول کار شوند.

نیک شرشت در پایان گفت: فدراسیون در یک سال گذشته در حوزه برگزاری لیگ و مدیریت آن، شفافیت قرارداد ها، استفاده قهرمانان صرفا در یک لیگ، نظم و انضباط در برگزاری لیگ، موثر عمل کرد. البته در  حوزه تامین منابع مالی برای قهرمانان، باشگاه فتح صدر البرز هم اقدامات خوبی را در حد و توان خود جهت نگاه حرفه‌ای و رفتار حرفه‌ای در تقابل با قهرمانان ایجاد کرده است. ان شاء اله بتوانیم در رده‌های دیگر از جمله بخش مردان رده بزرگسال که امسال ثبت نام کردیم، موفق باشیم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما