شناسهٔ خبر: 43635843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با نخستین روز از هفته وحدت؛

دوره آموزشی آموزه های معرفتی طرح «ولایت» آغاز شد

مسئول اجراي طرح ولايت در خراسان شمالي و مدير کانون فرهنگي و هنري انتظار بجنورد از آغاز دوره آموزشي مباني انديشه اسلامي طرح ولايت در اين استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«امین درتومی» مسئول اجرای طرح ولایت در خراسان شمالی و مدیر کانون فرهنگی و هنری انتظار بجنورد از آغاز  برگزاری دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی در قالب طرح «ولایت» خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت:  این دوره  شامل 6 مبحث بنیادین بوده و به صورت مبسوط با همکاری موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) برای نخستین بار در استان خراسان شمالی به صورت استانی برگزار می شود.

 

 

 

 وی  با بیان اینکه این دوره برای 6 ماهه دوم سال 99 برنامه ریزی شده، اعلام کرد: کلاس های آموزشی از امروز پنج شنبه هشتم آبان ماه جاری با حضور اساتید برجسته از قم آغاز شد و تا پایان سال، هر هفته روزهای پنج شنبه و جمعه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری انتظار بجنورد محتوای آموزشی این دوره را مباحث منتشر شده  توسط انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اعلام کرد و گفت: مباحث در قالب 6 جلد کتاب مدون به ترتیب شامل  معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق  و فلسفه سیاست  تهیه و توسط نشر مذکور  منتشر شده است.

 

 

 

درتومی، با معرفی اساتید دوره در کلاس های آغازین آن نیز اضافه کرد: حجت الاسلام «حسن محیطی اردکان»، حجت الاسلام «محمدعلی  محیطی اردکان»، حجت الاسلام «جمال سروش»، حجت الاسلام «علی قربانی» و حجت الاسلام «حجت الله آتش افروزمند» اساتید حوزه و دانشگاه قم مباحث معرفت شناسی امروز و فردا را تدریس خواهند کرد.

 

 

 

رابط استانی طرح ولایت در خراسان شمالی، از ثبت نام 400  داوطلب و فراگیر در این دوره خبر داد و افزود: پس از مصاحبه از افراد ثبت نام شده هم اکنون 130 جوان فعال فرهنگی و اثرگذار در این دوره شرکت می کنند.

 

 

 

وی اعلام کرد: این دوره آموزشی عصر امروز پنج شنبه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد به طور رسمی آغاز شد.

 

 

 

گفتنی است، در برگزاری این طرح معرفتی و آموزشی علاوه بر کانون فرهنگی هنری انتظار بجنورد، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد واحد بجنورد، اوقاف و امور خیریه استان و نیز مرکز مدیریت حوزه علیمه استان  مشارکت محوری دارند.

 

 

 

پایان پیام/71

نظر شما