شناسهٔ خبر: 43634201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تولید روزانه بیش از ۳۰۰ هزار ماسک در قزوین/تعداد مراکز غربالگری به ۱۴ مرکز افزایش یافت

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: از لحاظ تولید ماسک و مواد ضدعفونی استان قزوین یکی از استان‌هایی است که دست برتر دارد و ظرفیت تولید یک میلیون ماسک را در اختیار داریم و اکنون روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ماسک تولید می‌شود و نیاز استان ۱۵۰ هزار ماسک در روز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، در جلسه ستاد مقابله با کرونا که ظهر امروز در مسجد شیخ الاسلام با حضور امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کرونا، ویروس ناشناخته‌ای است و تا الان هیچ درمانی دارویی برای آن پیدا نشده و این ویروس تمام تحلیل‌های سازمان بهداشت با متخصصین امر را زیر سوال برده است و اکنون چاره این است که اقدامات گسترده‌تری انجام شود.

وی افزود: مسئولین و متولیان امر باید به وظیفه خود آگاه باشند و مردم همکاری‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم در مقابله با این ویروس منحوس موفق شویم؛ ما از ابتدا جلسات ستاد کرونا را در سطح استان و شهرستان راه اندازی کردیم و تمامی امکانات استان را برای این موضوع گردهم آوردیم و اولویت‌ها را اعلام کردیم. 

حبیبی با بیان اینکه برای پیشگیری از ازدحام تعداد مراکز غربالگری به ۱۴ مرکز افزایش داده شد، ابراز کرد: لازم به ذکر است که برخی از مردم بیمارهای دیگری دارند و به ناچار باید به بیمارستان مراجعه کنند و لذا نگرانی ما این است چگونه این موضوع را مدیریت کنیم که همه بیمارستان‌ها آلوده نشوند و بیماران غیرکرونایی ترسی برای مراجعه به بیمارستان نداشته باشند. 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین خاطر نشان کرد: با همکاری‌های سپاه و ارتش، بیمارستان رحیمیان را وارد چرخه فعالیت کردیم و با حوزه علمیه جلسه‌ای تشکیل دادیم تا از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کنیم و با اخذ مجوزهای وزارت کشور محدودیت‌های هفتگی را ابلاغ کردیم تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

حبیبی گفت: ما می‌توانیم کسب و کارها را تعطیل کنیم اما آیا تعطیل کردن کسب و کارها چاره کار است؟ چه بسا که باید تدبیر لازم را انجام دهیم و کم آسیب‌ترین روش را انتخاب کنیم تا بیماری کرونا نابود شود و به کسب و کاری آسیبی نرسد.

این مقام مسئول عنوان کرد: ممنوعیت چاپ آگهی ترحیم را ابلاغ کردیم و خوشبختانه این موضوع مورد استقبال ستاد ملی کرونا واقع شد و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی موظف شد این موضوع را مدیریت کند و اطلاع رسانی‌های لازم از طریق رسانه ملی انجام شد.

وی افزود: از لحاظ تولید ماسک و مواد ضدعفونی استان قزوین یکی از استان‌هایی است که دست برتر دارد و ظرفیت تولید یک میلیون ماسک را در اختیار داریم و اکنون روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ماسک تولید می‌شود و نیاز استان ۱۵۰ هزار ماسک در روز است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین تاکید کرد: اکنون دو میلیون ماسک خریداری کردیم و ذخیره سازی شده است تا در موضوع افزایش قیمت ماسک و فصل پیش رو مشکلی نداشته باشیم و مواد شوینده و ضدعفونی لازم توسط واحدهای تولیدی استان تولید شود.

حبیبی بیان کرد: اقدامات باید منسجم، هماهنگ و تحت فرماندهی واحد باشد و همان طور که در ابتدای شیوع ویروس کرونا همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و بسیج شدند اکنون باید هماهنگی‌های بیشتر صورت گیرد.

این مقام مسوول ادامه داد: در شرایط فعلی بعد از 9 ماه شیوع ویروس کرونا مردم دچار افسردگی و روان پریشی شدند لذا این شرایط می طلبد در حوزه روان شناسی طلاب و دست‌اندرکاران امر ورود پیدا کنند و مردم را از طریق رسانه آگاه کنند.

وی افزود: مداحان باید توجیه شوند برای یک ماه پیش رو برای مجالس ترحیم حضور خود را کمرنگ کنند و همچنین تشکر ویژه‌ای داریم که برنامه های ماه محرم و صفر به درستی مدیریت و اجرا شد.

حبیبی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی هر چهارشنبه آخرین وضعیت را در خصوص تعطیلی مراسمات به شورای سیاست گذاری ابلاغ می‌کند و در اختیار ائمه جمعه گذاشته می‌شود تا اقدامات لازم انجام شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت: بیش از 20 مدیر استانی درگیر کرونا شدند لذا خواهش ما این است که برای رعایت حال جامعه از اجتماعات پیشگیری شود و اکنون توقع داریم که گروه‌های جهادی ظرفیت خود را اعلام و همکاری کنند و تقسیم کار اعلام شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: خوشبختانه از شیوع ویروس کرونا تا به اکنون هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمانده است و حتی یک مورد بیمار نداشته‌ایم که به بیمارستان مراجعه کرده باشد و تخت خالی برای آن فرد نباشد.

انتهای پیام/ر

نظر شما