شناسهٔ خبر: 43633531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش علمای تشیع و تسنن آذربایجان‌غربی به هتاکی رئیس جمهور فرانسه

گروه استان‌ها ـ در پی اهانت دولت فرانسه به ساحت مقدس و نورانی نبی مکرم اسلام(ص)، علمای تشیع و تسنن آذربایجان‌غربی با انتشار بیانیه‌هایی، این اقدام مذموم را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در پی اهانت دولت فرانسه به ساحت مقدس و نورانی نبی مکرم اسلام(ص)، علمای تشیع و تسنن آذربایجان‌غربی با انتشار بیانیه‌هایی، این اقدام مذموم را محکوم کردند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در محکومیت گستاخی«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در حمایت از اقدام وقیحانه روزنامه فرانسوی در توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) در بیانیه‌ای اظهار داشت: جای تأسف است که بار دیگر مردم بیدار و آزادی خواه جهان  شاهد واکنش و حمایت سخیف و پر از ضعف و زبونی  یکی از  رؤسای جمهور کشورهای غربی در ادامه سیاستهای اسلام‌ستیزانه در غرب بودند .

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام رئیس جمهور فرانسه در حمایت از روزنامه‌هایی که در  توهین به مقدسات دینی  و پیامبر گرامی اسلام (ص) گوی سبقت را از رقبای خود ربوده‌اند، نشان از سیاست ‌اسلام ستیزانه کشورهای غربی و ترس سردمداران استکبار از  روند گسترش  آموزه‌های  اصیل و انسانی پیامبر  گرامی اسلام (ص) در  این کشورها دارد  که دست و پا زدن سیاستمدارانی عاجز  که فهم درستی از کمال انسانی و رأفت دینی در  دایرة المعارف دنیاپرستی آنان جایی ندارد سردرگمی و  شکست سیاست‌های آنان در ترغیب مردم برای تبعیت از آنان را فریاد می‌زند چرا که مردم  جهان در مسیر آگاهی‌های خود به دنبال برون رفت از  باتلاق شهوت و هوس دنیاپرستان به سوی کمالات فطری و اسلامی هستند.

حمایت نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی از تحریم کالاهای فرانسوی  توسط مسلمانان جهان

وی همچنین افزود: اینجانب ضمن محکومیت این اقدام وقیحانه و حمایت از تحریم کالاهای فرانسوی  توسط مسلمانان جهان، چنین اظهاراتی را در ادامه پروژه شکست خورده  اسلام‌ستیزی در غرب که کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس تحت  محوریت فاشیسم جدید غربی می‌دانم  که  یقینا این  اقدامات ارمغانی جز شنیع‌تر شدن جوامع غیرانسانی در کشورهای غربی نخواهد داشت .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در این بیانیه تصریح کرد: مردم مسلمان  ایران اسلامی و استان آذربایجان‌غربی در کنار علما و ملت بیدار جهان  در محکومیت این اقدامات بپا خواسته و با خروش غیرت دینی  خود اجازه نخواهیم داد جریان‌های باطل، انسان ستیز و ضد اسلام جریان توهین به پیامبر خوبی‌ها را عادی سازی کنند و از این طریق مانع شنیده شدن صدای حق در سراسر جهان شوند.

محکومیت حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی نسبت به اهانت رئیس جمهور فرانسه به مقدسات اسلامی

امروز هم مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در محکومیت اهانت رئیس جمهور فرانسه به قران‌کریم بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) توسط رئیس‌جمهور فرانسه که دشمنی دیرینه‌ای با اسلام و مسلمانان دارند، تو خالی بودن شعار آزادی بیان در این کشور را رو کرد، در کشوری که شک و تردید در مورد هلوکاست مورد بازخواست قرار می‌گیرد اما توهین به مقدسات یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان آزاد باشد، نمی‌توان آزادی بیان را باور کرد.

همچنین در این بیانیه آمده است: این حرکات برنامه‌های از پیش طراحی شده استکبار جهانی برای به حاشیه بردن، سازش برخی مرتجعین عرب با رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی است که با این توهین‌ها می‌خواهند حاشیه‌ای امن برای اسرائیل در خاورمیانه درست کنند و این را یقینا بدانند که موجدیت این رژیم جعلی در خطر است و با این کارهای دور از منطق و خلاف عقل نخواهند توانست موقعیت اسرائیل را تقویت کنند.

اهانت‌ها به پیامبر(ص) به دلیل گسترش اسلام عدالت‌محور در فرانسه است

مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در ادامه محکومیت اهانت فرانسه به قرآن کریم آورده است: توهین به پیامبر(ص) از سوی سران کشورهایغربی که دم از منطق و استدلال و تمدن می‌زنند نشانگر دست خالی بودن آن‌ها از منطق در مقابل منطق الهی و عقلانی اسلام دارد و این اهانت‌ها به دلیل گسترش اسلام عدالت‌محور و مدافع مظلوم در اروپا خصوصا در کشور فرانسه است و این اقدام رئیس جمهور بی‌خرد فرانسه نه تنها نمی‌تواند جلوی آن را بگیرید بلکه ملت‌های اروپا را برای تحقیق درباره اسلام و گرویدن به این دین الهی علاقه‌مند خواهد کرد.

در ادامه نیز آمده است: ملت‌های مسلمان دنیا با هوشیاری این توطئه‌ها را رصد می‌کنند و ضمن محکومیت این اقدامات، جواب قاطع و دندان شکنی را به سران فرانسه خواهند داد و قطعا دولت مکرون از این اقدام خود پشیمان خواهد شد.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار تاسف کرده و اظهار داشتند که سازمان‌های بین‌الملی و نهادهای حقوق بشر که از مردن یک حیوان در برخی کشورهای اسلامی ابراز نگرانی می‌کنند اما در مقابل اهانت به مقدسات یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان سکوت اختیار کرده و رسانه‌های مستکبرین جهان از پوشش این اقدام هتاکانه رئیس جمهور آمریکا خودداری می‌کنند.

نور حضرت محمد(ص) خاموش نمی‌شود

علمای اهل تسنن آذربایجان‌غربی نیز نسبت به این هتاکی واکنش نشان دادند؛ ماموستا محمد واوی امام جمعه سردشت با اشاره به اهانت اخیر ماکرون رئیس‌ جمهور فرانسه به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و محکوم کردن این موضوع اظهار داشت: بی‌تردید شخصیت عظیم پیامبر اسلام (ص) با این هتاکی‌ها کوچک نخواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین نوری که خداوند بر رسول خدا (ص) برافراشته، هیچ گاه خاموش نمی‌شود و غرب با این گونه اهانت‌ها ماهیت پلید و شنیع خود را به دنیا نشان داد چون آنها دین مبین اسلام را قبول نداشته و از گسترش اسلام در کشورهای غربی هراس دارند و به همین علت به خیال خود درصدد ضعیف نشان دادن این دین الهی هستند.

غرب توهین به پیامبر اسلام(ص) را نیز جزو آزادی بیان دانسته‌ است

امام جمعه اهل سنت نقده نیز با اشاره به اهانت اخیر ماکرون رئیس‌ جمهور فرانسه نسبت به ساحت مقدس پیامبر(ص) افزود: متاسفانه ماکرون از هتاکان نشریه فرانسوی نسبت به حضرت محمد(ص) نیز حمایت کرده و بی‌شک برنامه‌هایی نیز  برای این هتاکی‌ها در آینده دارند و توهین به پیامبر اسلام(ص) را نیز جزو آزادی بیان دانسته‌اند.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه سکوت مسلمانان و حکام اسلامی نسبت به هتک حرمت به ساحت پیامبر(ص) خیانت بزرگی نسبت به اسلام و مسلمانان است گفت: اگر جهان اسلام نسبت به هتک حرمت به نبی مکرم اسلام(ص) سکوت کنند، غرب در ادامه جرات بیشتری به خود داده و نقشه های دیگر خود را آشکار می‌کند.

غرب از گسترش اسلام  و رشد جمعیت مسلمانان هراس دارد

در ادامه نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه این نخستین بار نیست که در اروپا از سوی کشورهای غربی نسبت به مقدسات اسلام و مسلمانان توهین می شود اظهار داشت: مدعیان آزادی زبان به کام گرفته‌ و حتی اقدام به تشویق توهین‌کنندگان نیز می‌کنند چرا که آن‌ها از گسترش اسلام  و رشد جمعیت مسلمانان هراس دارند.

حجت‌الاسلام شبستری تاکید کرد: اقدام توهینی و شرم‌آور یک نشریه فرانسوی در اهانت به پیامبر (ص) و هتک حرمت به کتابی الهی قرآن کریم اقدامی نابخشودنی است که باید برای این اعمال محکوم خود پاسخگو باشند ‌چرا که اگر بار اول دولت‌های اسلامی با قاطعیت رفتار گستاخانه آنان را محکوم می‌کردند آنان جرات تکرار کار بی‌شرمانه خود را پیدا نمی‌کردند.

وی ضمن محکوم کردن اهانت رئیس جمهور فرانسه و نشریه شارلی ابدو افزود: کشورهای مسلمان باید در مقابل این جریان و رئیس جمهور این کشور ایستادگی و آن محکوم کرده و همچنین کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

انتهای پیام/7548/ش

نظر شما