شناسهٔ خبر: 43633035 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تازه های نشر؛

از «تریلوژی‌های جنگ» تا مجموعه ۴ جلدی «قصه‌های جورواجور»

کتاب‌های «از تریلوژی‌های جنگ»، «مهاجر سرزمین افتاب» و «قصه‌های جورواجور» در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از کتاب‌های انتشارات «سوره مهر» در هفته جاری منتشر شد. یکی از این کتاب‌ها تجدید چاپ شده بود. یک کتاب در زمینه ادبیات کودک و نوجوان و دیگری در زمینه ادبیات نمایشی منتشر و وارد بازار نشر شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید


کتاب «تریلوژی‌های جنگ»

از تریلوژی‌های جنگ تا مجموعه ۴ جلدی قصه‌های جورواجور


کتاب «تریلوژی‌های جنگ» نوشته ایوب آقاخانی مجموعه نمایشنامه‌هایی درباره بخش‌هایی از دفاع مقدس و شخصیت‌های جنگ تحمیلی است. تمام این نمایشنامه‌ها در صحنه تئاتر اجرا شدند و اکنون متن آن‌ها در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

کتاب «تریلوژی‌های جنگ» سه نمایشنامه را درباره محمد جهان آرا، مصطفی چمران و احمد کشوری با عنوان‌های «هفت عصر هفتم پاییز»، «تکه‌های سنگین سرب» و «کابوس شب نیمه پاییز» در برمی گیرد. تمام نمایشنامه‌ها درباره فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس نوشته شدند.

سه نمایشنامه دیگر با عناوین «فصل خون»، «آسمان و زمین» و «اروند خون» نیز در کتاب «تریلوژی‌های جنگ «دیده می‌شود. این داستان‌ها وقایع نگاری هشت سال دفاع مقدس هستند.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»

از تریلوژی‌های جنگ تا مجموعه ۴ جلدی قصه‌های جورواجور


کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» جدیدترین اثر حمید حسام و مسعود امیرخانی است. این کتاب خاطرات کونیکویامامورا، یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران را روایت می‌کند و به تازگی برای پنجمین بار منتشر شده است. حوادثی که در زندگی این مادر شهید در زندگی اش رخ می‌دهد باعث می‌شود داستان زندگی اش منحصر به فرد باشد. او هیچگاه تصور نمیکرد که روزی داستان زندگی اش در قالب کتاب منتشر شود، چون اگر در ژاپن و در کنار خانواده اش میماند یک زندگی کاملا عادی را تجربه میکرد، در حالی که آشنایی اش با یک مسلمان ایرانی مسیر زندگِی اش را تغییر می‌دهد و او را به دنیایی جدید و ناشناخته وارد می‌کند.

مجموعه چهار جلدی «قصه‌های جورواجور»

از تریلوژی‌های جنگ تا مجموعه ۴ جلدی قصه‌های جورواجور

 

مجموعه چهار جلدی «قصه‌های جور واجور» در انتشارات سوره مهر منتشر شد. در این کتاب مجموعه‌های داستانی «خیابانی که حوصله‌اش سر رفت»، «کت و شلوار بازیگری من»، «جوجه عمه ربابه» و «عکاس‌باشی» با آثارنویسندگانی از جمله محسن مؤمنی شریف، محمد حمزه زاده، فرهاد حسن زاده، داوود امیریان، مهدی میرکیایی، معصومه عیوضی، یعقوب آژند، داریوش عابدی، هدی حدادی، سعیده موسوی زاده، یوسف قوجق، مهناز فتاحی، علی اکبر والایی، ابراهیم حسن بیگی، عبدالمجید نجفی، زهرا حیدری و اکبر صحرایی دیده می‌شود.

هر کتاب شامل ۱۵ داستان را از ۱۵ نویسنده مختلف در ژانر‌ها و تم‌های گوناگون برای مخاطبان نوجوان دربرمی گیرد. درونمایه و مضامین این داستان‌ها مختلف‌اند و موضوعاتی چون جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی و روستا را شامل می‌شود. داستان‌هایی که می‌تواند برای مخاطب بزرگسال حس نوستالژی داشته باشد.

 

انتهای پیام/ 

نظر شما