شناسهٔ خبر: 43632481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

هفته وحدت فرصتی برای گسترش همبستگی مسلمانان است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی هفته وحدت را فرصت ارزشمندی برای گسترش همبستگی مسلمانان دانست و گفت: باید از این فرصت در برابر هجمه‌های بی امان دشمنان اسلام بهره جست.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی»  در این پیام که روز پنجشنبه نسخه‌ای از ان در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: هفته وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است که پیام برادری و اتحاد مسلمانان را در خود دارد تا با ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت حرکت کنند.

در بخشی از این پیام آمده است: با توجه به شرایط کنونی دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی بیش از پیش فراهم می‌آید. ‌

امام جمعه اراک عنوان کرده است: قرآن و سنت نبوی(ص) از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و همه مسلمانان باید از این سرمایه به بهترین وجه استفاده کنند و در سایه وحدت با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله امورشان را پی بگیرند.

آیت‌الله دری نجف آبادی در بخش دیگر این پیام عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره پیامبر (ص) را موجب تحقق وحدت میان مسلمانان معرفی کرد ه و اظهار داشته است: هفته وحدت بهترین فرصت برای اشاعه منش و سبک زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

وی در این پیام آورده است: ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی هدف اصلی دشمنان به‌خصوص آمریکا علیه جهان اسلام است تا با ایجاد شکاف در صف مسلمانان به نیات شوم خود دست یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرده است: مسلمانان باید در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام به‌خصوص استکبار جهانی و اسرائیل غاصب هوشیار باشند و با زمان شناسی و بصیرت اسلامی، اجازه  تفرقه افکنی به آنان را ندهند.

آیت الله دری نجف آبادی در این پیام تاکید کرده است: تقویت وحدت و برادری شیعه و سنی، تنها راه حفظ امنیت در کشور ایران و دیگر کشورهای جهان است و در این راستا آحاد ملت مسلمان باید احساس مسئولیت کرده و در مسیر خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان حرکت کنند.

امام جمعه اراک در این پیام آورده است: سربلندی و عزت مسلمانان موجب شکست دشمنان و جلوگیری از تفرقه افکنی در اردوگاه اسلام می‌شود، بنابراین وحدت باید بیشتر مورد توجه اندیشمندان، دولت‌ها و ملت‌های کشورهای مسلمان قرار گیرد.

۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول با عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظر شما