شناسهٔ خبر: 43632393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم بزرگداشت شهید فهمیده در بهشت زهرا (س) برگزار شد

شهرری - ایرنا - مراسم بزرگداشت شهید محمدحسین فهمیده عصر امروز پنجشنبه با حضور مسوولان و دانش آموزان و خانواده شهید در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، به مناسبت هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده مراسم بزرگداشتی به همت سازمان بسیج دانش آموزی استان تهران با حضور مسوولان و خانواده معظم شهدا کنار مزار  آن شهید والا مقام در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم دانش آموزان با حضور بر سر مزار شهید فهمیده و نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهید و دیگر شهدای دانش آموز آرمیده در بهشت زهرا (س) را گرامی داشتند.

هشتم آبان هر سال، یادآور خاطره رزمنده کوچکی است که با نثار جان خود، بر سرخی و طراوت خون شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود.

خواهر شهید فهمیده در این آیین ضمن قدردانی از مسئولان آموزش و پرورش گفت: هر سال با حمایت آموزش و پرورش به ویژه معاونت پرورشی این برنامه برگزار می شود.

وی افزود از حضور مهمانا قدردانی کرد و افزود: دانش آموزان کشور تداوم دهنده راه شهید فهمیده و همه شهدا هستند و آنها را به عنوان الگوی اثر گذار در زندگی خود مورد توجه قرار دهند.

حاج صادق آهنگران هم در ادامه این مراسم به مداحی و نوحه سرایی پرداخته و یاد و نام شهدا را گرامیداشت.

هر سال مراسم بزرگداشت شهید فهمیده با حضور پدر و مادر و خانواده اش در منزل او کرج برگزار می شد اما امسال مراسم در فضای مجازی و با حضور مسئولان در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

شهید محمدحسین فهمیده که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ و در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به کمر خود زیر تانک دشمن رفت و به شهادت رسید که امام خمینی (ره) او را رهبر نامید.

نظر شما