شناسهٔ خبر: 43632129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

حماسه شهید فهمیده برگ افتخاری برای هشت سال دفاع مقدس است

شهرری - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: حماسه شهید فهمیده و شهادت این بزرگ مرد کوچک برگ افتخاری زرین و ارزشمند در تاریخ هشت سال دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  علیرضا کاظمی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز بسیج دانش آموزی و چهلمین سالگرد شهادت شهید نوجوان محمد حسین فهمیده در بهشت زهرا (س) که در جوار مزار شهید فهیمده برگزار شد با بیان اینکه امروز روزی پرافتخار برای کشور است، اظهار داشت: اگر دفتر ایثار و شهادت را ورق بزنیم یقینا یکی از برگ های زرین تاریخ انقلاب در هشتم آبان ماه رقم خورد.

وی افزود: شهید فهمیده با سن اندک خود، رفتار، شهادت، شهامت، شجاعت و کردارش همه را متحیر و متعجب کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امام راحل شهید فهمیده را رهبر لقب دادند، خاطر نشان کرد: شهید فهمیده نه تنها الگویی ارزشمند و بزرگ برای دانش آموزان کشور بلکه اسوه ای برای همه بزرگان است و با قلب کوچک و روح بزرگش حماسه ای بی نظیر آفرید.

کاظمی ادامه داد:  کشورمان در دوران انقلاب و دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز شهید را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است،  

نوع شهادت و جاودانگی شهید فهمیده حق و شایسته و لایق او بود.

وی ادامه داد: همه ما به پدر ومادرانی که چنین فرزندانی تربیت کردند درود می فرستیم.

این مسئول گفت: ارزش،  آرمان ها و فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل امروز و آینده منتقل شود وامروز جامعه به توسل شهدا و کمک آنها نیاز دارد.

کاظمی اضافه کرد: شهدا چراغ روشن و پرچمدار راه و هدایتگر ما هستند و برای ماندگاری و حفظ ولایت باید دنبال رو راه شهدا باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه که انقلاب را نگه داشته وجود رهبری هوشمند و مدبرانه مقام معظم رهبری و فرهنگ ایثار و شهادت است، چیزی که دشمن تلاش کرد تا آن را از جامعه جدا کند اما هرگز نتوانست.

وی یادآور شد: امروز بالاترین قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف نظام مقدس وجود فرهنگ ایثار و شهادت است.

کاظمی افزود: شهید فهمیده با وجود سن کم اما همه چیز دنیایی را رها کرده و وارد عرصه جنگ و دفاع از ناموس، خاک، ارزش های انقلاب و ایران در برابر دشمن شد و از جان خود گذشت.

این مسئول تاکید کرد: امروز نباید اجازه داد تا گرد و غبار بر نام و یاد شهدا بنشیند  چرا که این موضوع خواسته دشمنان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت یعنی فرهنگ خدامحوری، ساده زیستی، ولایت پذیری، خدمت شبانه روزی به مردم بدون منت و نماز اول وقت است.

شهید محمدحسین فهمیده که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ و در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به کمر خود زیر تانک دشمن رفت و به شهادت رسید که امام خمینی (ره) او را رهبر نامید.

نظر شما