شناسهٔ خبر: 43631919 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

روزهای سیاه کرونایی سیاه‌تر شده است!

۴۱۵ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از روز 6 آبان تا روز ۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۹۰ نفر از آنها  بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول این ۲۴ ساعت، ۴۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا روز ۷ آبان، ۴۶۷ هزار و ۹۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی ادامه داد: ۵۰۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری گفت: تا روز ۷ آبان، چهار میلیون و ۸۲۱ هزار و ۶۸۱ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت درباره استانهای در شرایط قرمز گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.وی ادامه داد: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین ضمن ابراز تاسف از ثبت رکورد جدید مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور، گفت: در چنین شرایطی راه‌حل اصلی، تغییر در باور و رفتار تک‌تک مردم و مسئولین است.به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، با اشاره به افزایش آمار موارد بروز و همچنین فوتیهای روزانه ناشی از کرونا در کشور، گفت: هموطنان عزیز همانطور که می‌دانید شمار جانباختگان روزانه بیماری کووید۱۹ در کشور از مرز ۴۰۰ تن عبور کرد. وی عبور شمار جانباختگان بیماری از مرز ۴۰۰ تن را حاصل افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا و بستری در هفته‌های اخیر دانست.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ما در یک جنگ تمام عیار با کرونا هستیم و شرط اصلی چیره شدن بر بیماری و حل این چالش ملی و جهانی، تغییر در باور و رفتار تک‌تک مردم و
 مسئولین است.
سامانه تلفنی پاسخگویی به سوالات کرونایی شهروندان تهرانی
سامانه تلفن گویای راهنمای سلامت ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق تلفن گویای ۸۹۵۱۱ اخبار و اطلاعات مربوط به بیماری کرونا را دریافت کنند.این سامانه به صورت ۲۴ساعته آماده پاسخگویی به پرسش‌های شهروندان درباره آموزش‌های مراقبتی، راهنمایی‌های لازم در صورت داشتن علائم مربوط به کرونا، ارائه آدرس نزدیک‌ترین مراکز بهداشت و جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران است.
خبر خوش وزیر بهداشت درباره تست‌های تشخیص سریع
وزیر بهداشت گفت: با ورود واکسن کرونای ایرانی به مرحله انسانی، تا اوایل سال آینده خبر خوش ساخت واکسن را به مردم خواهیم داد. به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی درباره وضعیت تولید واکسن کرونای ایرانی، گفت: این واکسن در سه مورد از حدود ۱۲ موردی که بر روی آنها کار می‌شد به نتیجه خوبی رسیده است. خوشبختانه از هفته‌های آینده نیز وارد فاز انسانی آن خواهیم شد. وزیر بهداشت همچنین گفت: در حرکتی جدیدی که آغاز خواهد شد یک بیماریابی گسترده، توسعه مراکز درمان سرپایی که اکنون ۱۲۰۰ واحد است و به بیش از ۵۰۰۰ واحد خواهد رسید و این یعنی کلیه مراکز بهداشتی و درمانی در شهر و روستا به جز مواردی که برای زنان باردار و موارد غیرکرونایی اختصاص دادیم را زیر بار کرونا خواهیم برد، تست‌ها را از روزی ۲۵ هزار تست به بیش از ۴۰ هزار تست خواهیم رساند.
وی افزود: همچنین در حال واردات سه میلیون تست‌های رپید یا سریع از کره جنوبی هستیم، این تست‌ها که بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه جواب می‌دهد و نیاز به دستگاه ندارد. البته کار ساخت داخلی این نوع تست نیز خوشبختانه تمام شده است و آنها را نیز به بازار خواهیم آورد تا روزی ۱۰۰ هزار تست را به عنوان موفق ترین روش در تشخیص زودرس انجام دهیم.نمکی تاکید کرد: با همکاری عزیزان در وزارت ارتباطات ردیابی این افراد تحت شبکه خواهد بود تا موارد مثبت شناسایی شده نتوانند با جابه‌جایی، دیگران را مبتلا کنند. این کار عظیم به ما این مهلت را می‌دهد که در یک ماه آینده بتوانیم به شدت در کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر گام برداریم.

برچسب‌ها:

نظر شما