شناسهٔ خبر: 43631109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح ساختمان امامزاده قاسم(ع) جویبار به‌مناسبت هفته وحدت

همزمان با سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، ساختمان آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) اسماعیل‌کلای بزرگ شهرستان جویبار با مساحت 500 مترمربع افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، همزمان با سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، ساختمان آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) اسماعیل‌کلای بزرگ شهرستان جویبار با حضور آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران و جمعی از مسؤولان شهرستان افتتاح شد.

آیت‌الله علمی معلمی در این مراسم ضمن قدردانی از اهتمام مردم و خیرین در احداث ساختمان و آبادانی آستان مقدس امامزادگان اظهار کرد: خدمت به امامزادگان و هزینه کردن اموال برای خاندان اهل بیت(ع) توفیق بزرگی می‌خواهد که خداوند به هرکسی این عنایت را نمی‌کند.

وی بیان کرد: باید از خداوند طلب کنیم به ما این عنایت را داشته باشد تا بخشی از اموال خود را که به هر مقدار است، در مسیر عمران و آبادانی آستان مقدس امامزادگان و کارهای خیر هزینه کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ضرورت دارد متولیان امر و هیأت‌های امنا در اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه از نظر نقشه و نوع جهت ساختمان حتما با اوقاف و روحانیون مشورت و نسبت به جانمایی قبله دقت بیشتری داشته باشند.

*اجرای 200 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در مازندران

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از 200 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در مازندران در حال اجراست، اظهار کرد: این پروژه‌های عمرانی توسط خیرین و اوقاف مدیریت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ولایتمداری خود را مدیون امامزادگان هستیم، افزود: مردم استان مازندران جزو نخستین مردمانی بودند که خاندان اهل بیت(ع) را پذیرفتند و با داشتن یک هزار و 361 امامزاده در استان به دیار علویان شهرت دارد.

حیدری با اشاره به توهین رئیس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: رئیس جمهور بی‌کفایت فرانسه به بهانه آزادی بیان به مقدسات مسلمانان توهین می‌کند این در واقع آزادی بیان نیست بلکه ذلت و هراس آنها از گسترش اسلام‌گرایی در جهان است.

به گزارش فارس، پروژه عمرانی احداث ساختمان امامزاده قاسم(ع) از سال 1395 در مساحت 500 مترمربع آغاز و با 20 میلیارد ریال اعتبار ازجمله کمک‌های خیرین و اوقاف به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/86031/غ

نظر شما