شناسهٔ خبر: 43630997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استفاده از ماسک در آبادان به ۷۰ درصد رسید

آبادان - ایرنا - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: استفاده از ماسک با همراهی خوب مردم در آبادان به بیش از ۷۰ درصد رسیده که باید این روند نیز بهبود یابد.

صاحب‌خبر -

سید زین‌العابدین موسوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیش از ۹۰ درصد از شهروندان آبادانی در پیک نخست اپیدمی بیماری کویید ۱۹ استفاده از ماسک را رعایت کردند که این موضوع باعث پایین آمدن آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان شد.

وی افزود: اصناف و ادارات در پیک نخست نیز همکاری لازم را داشتند و موفق شدیم شهر را تا چند هفته از وضعیت قرمز خارج کنیم.

فرماندار ویژه آبادان گفت: متاسفانه در چند هفته اخیر شهروندان در استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کوتاهی کردند و منطقه دوباره وارد وضعیت خطرناک شد.

وی افزود: استفاده از ماسک در آبادان تا هفته گذشته به ۲۰ درصد رسیده بود و روند مبتلایان به این بیماری منحوس افزایش یافت.

موسوی با اشاره به برگزاری مانور بزرگ سلامت در آبادان گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته مانور سلامت با هدف آگاهی مردم از وضعیت فرمز در شهر برگزار شد.

وی افزود: پس از این مانور استفاده از ماسک در آبادان به ۷۰ درصد رسید و اگر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در جامعه به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد، وضعیت بسیار بهتری در خصوص کرونا خواهیم داشت.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: بیماران بدحال در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان که شامل بستری شده‌ها در آی سی یو و تحت ونتیلاتور هستند، افزایشی بوده که امیدواریم در این خصوص نیز شاهد روند کاهشی باشیم.

وی افزود: استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در این برهه بسیار مهم است و باید همه مردم این موارد را به طور کامل رعایت کنند.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به افزایش بازرسی‌ها در اصناف، ادارات و اماکن عمومی این شهر گفت: بیش از ۲۰۰ بازرسی به صورت افتخاری اصناف و اماکن عمومی شهر را زیر نظر دارند که امیدواریم با همراهی مردم شاهد خروج از پیک دومی بیماری کووید ۱۹ باشیم.

وی افزود: پس از بازرسی‌های انجام شده بخصوص در فست فودی‌ها و رستوران‌ها برخی از این اصناف، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌ بودند که مجبور به پلمب آنها شدیم.

موسوی گفت: با تصویب ستاد کرونای شهرستان، آرامستان آبادان تا اطلاع بعدی بسته شده و ورود به این آرامستان ممنوع است.

به گزارش ایرنا بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

نظر شما