شناسهٔ خبر: 43630842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 20 درصدی بستری‌های روزانه کرونا در کرمان/الزام ادارات به 50 درصد دورکاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در زمینه مصوبات دورکاری برای 6 شهر، ادارت الزاما باید 50 درصد دورکاری را اعمال کنند، برای استان کرمان به دلیل شرایط حاد مصوبه شورای تامین را گرفتیم و قانون‌گذار برای کسانی که اجرا نکنند جرائم سنگینی وضع کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر در کل استان کرمان، حدود 974 بیمار به دلیل بیماری تنفسی و کووید 19 بستری هستند که تست 60 درصد آنها مثبت شده و قطعی مبتلا به کرونا هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه 170 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و نیمی از آنها تحت دستگاه هستند، افزود: به طور میانگین 180 نفر در روز در بیمارستان‌های ما بستری می‌شوند و تعداد ترخیصی‌ها کمتر از بستری‌ها است.

وی عنوان کرد: هنوز رو به رشد هستیم و روزانه 20 درصد به بیماران بستری ما اضافه می‌شود و اگر کنترل نشود این درصد روزانه اضافه می‌شود و دیگر تختی نمی‌ماند، امکانات تا حدی است و اگر سیر صعودی باشد واقعا مشکلاتی ایجاد می‌شود.

بصیری با اشاره به پیش‌بینی نقاهتگاه‌های پیش بیمارستانی توسط نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها گفت: آمار فوتی‌ها در یک بازه زمانی در استان تک رقمی شده بود اما روند صعودی به خود گرفت و روز گذشته 24 فوتی داشتیم که به اوج خود رسید و این آمار مربوط به کسانی است که تست آنها مثبت بوده است.

ادارات 6 شهر کرمان الزاما باید 50 درصد دورکاری را اعمال کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه 6 شهرستان رفسنجان، سیرجان، زرند، بافت، بردسیر و کرمان شرایط فوق قرمز دارند که یک حکم محدودیتی برای اینها صادر شده که مشاغل اول باز و بقیه همه به مدت دو هفته بسته هستند، اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، سوپرمارکت‌ها، میوه و سبزی فروشی‌ها، قصابی ها، میادین میوه و تره‌بار، فروش لبنیات، نانوایی، مراکز غذایی بیرون بر، جایگاه سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی و فروشگاه‌های دامپزشکی پخش دارو و داروخانه‌ها جزو مشاغل دسته اول و باز هستند.

وی با بیان اینکه در بقیه شهرستان‌ها تعریف متفاوت است که محدودیت‌ها اعلام شده است، بیان داشت: مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و آموزشکده‌های دیگر در تمام شهرستان‌ها غیرحضوری است و کادر اداری مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل نیستند و بر اساس دورکاری فعالیت دارند.

بصیری تأکید کرد: در زمینه مصوبات دورکاری برای 6 شهر الزاما باید 50 درصد دورکاری را اعمال کنند، سازمان امور اداری و استخدامی برای تهران ابلاغ کرده و ما برای استان کرمان به دلیل شرایط حاد مصوبه شورای تامین را گرفتیم و قانون‌گذار برای کسانی که اجرا نکنند جرائم سنگینی وضع کرده است.

وی تصریح کرد: ادارات 6 شهرستان ملزم به کاهش کارکنان در سطح 50 درصد هستند با اولویت به افراد مسن بالای 60 سال دارای بیماری زمینه‌ای و مدیران باید طوری برنامه‌ریزی کنند که حضور کارکنان در ادارات یک روز درمیان باشد و کار ارباب رجوع روی زمین نماند.

انعکاس برخورد با متخلفان در رسانه

رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به درگیری همه جوامع و کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با بیماری کووید 19 اظهار داشت: محدودیت‌ها و سخت گیری ها لازم است و هم باید محدودیت انجام شود و هم نظارت سخت‌گیرانه و باید به صورت فرآیندی و به صورت عادت در بیاید.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی باعث شده تا بیماری اوج بگیرد، بیان داشت: باید محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در تمام زمینه جدی بگیریم به ویژه در مراسمات و تجمات و اوج این رعایت‌ها را توسط مقام معظم رهبری دیدیم.

رشیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: گروه های بازرسی کار بازدید و بازرسی را در سطح استان انجام می‌دهند و تلفن ما 190 هست که همیشه پاسخگوی شکایات مردمی است، رسانه‌ها به ما کمک کنند اخبار فضای مجازی هم بررسی و صحت و سقم آن بررسی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: مصوب کردیم اگر جایی خواست تذکری داده شود و برخورد شود با متخلفان در این زمینه باید توسط رسانه ملی منعکس شود تا مردم ببینند.

نوذر مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه در نیمه شمالی شهرستان‌ها وضعیت حادتری دارند ، گفت: شرایط اقلیمی و مدیریتی و... همه در روند صعودی و نزولی بودن بیماری کرونا موثر است.

وی با اشاره به اینکه هرچه هوا سردتر می‌شود باعث قوی تر شدن ویروس می شود و احتمال سرایت هم بیشتر می‌شود، بیان کرد: ارائه آموزش‌ها و تاکید مردم بر استفاده از ماسک بسیار مهم است و فراهم بودن تجارت الکترونیک باعث می‌شود تعاملات اجتماعی مردم کمتر شود.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما