شناسهٔ خبر: 43630696 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان خبر داد:

اجرای ویژه‌ برنامه «چهل مسجد چهل مولودی‌خوانی» در مساجد کردستان به مناسبت هفته وحدت

کامل گلباغی از برگزاری ویزه برنامه مولودی خوانی در چهل مسجد استان به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت خبر داد و گفت: این جشن ها از ۸ تا ۱۳ آبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

«کامل گلباغی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با تشریح برنامه‌های هفته وحدت اظهار کرد: چهل مراسم مولودی خوانی در گرامیداشت هفته وحدت و به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس در چهل مسجد استان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه مولودی خوانی در ماه ربیع الاول در مساجد استان عنوان کرد: هر ساله همزمان با آغاز ماه ربیع الاول و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت محمد مصطفی(ص) ویژه برنامه مولودی خوانی از گلبانگ مساجد استان به گوش می رسید که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با برنامه ریزی های انجام شده چهل مراسم در چهل مسجد استان میزبان جشن های ماه مولود در کردستان است.


وی ادامه داد: معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان و مشارکت موسسات قرآنی استان این ویژه برنامه ها را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد کرد.


مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین گفت: قرائت قرآن، خواندن قصیده بردیه، اجرای مولودی خوانی و تجلیل از فعالان قرآن و مسجد از جمله برنامه های اجرایی این ویژه برنامه هاست.


گلباغی با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های تابعه مسوول برگزاری این مراسم‌ها هستند، اضافه کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز در مرکز استان مراسم مولودی خوانی را با همکاری 19 موسسه قرآنی برگزار می‌کند.


وی با اشاره به اخذ مجوز برگزاری این مراسم‌ها از شورای اطلاع‌رسانی استان نیز گفت: از قبل با امامان جماعت و خدام این مساجد، هماهنگی لازم صورت می‌گیرد تا به مردم هم اطلاع‌رسانی می‌شود که مراسم‌ها با کمترین افراد برگزار و مولودی خوانی از گلبانگ مساجد پخش می‌شود.


وی به بازنشر این مولودی‌خوانی‌ها از طریق فضای مجازی برای مردم استان اشاره کرد و افزود: این کار باعث می‌شود انتظار مردم استان در ماه مولود برآورده و از امکان سرایت کرونا از طریق تجمع‌های آیینی جلوگیری شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان یادآوری کرد: اجرای زنده مولودی خوانی  و قرائت قصیده بردیه در وصف حضرت ختمی مرتبت(ص) به منظور ایجاد نشاط معنوی و کاستن از فشار ناشی از شیوع ویروس کرونا به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس از جمله مهمترین اهداف و ویژگی‌های این مراسمات معنوی است.


گلباغی در از مدیران مسئول کانون‌های مساجد استان خواست زمینه مشارکت گروه‌های سرود کانونی را در این مراسم‌ها فراهم کنند تا بتوانند در سامانه بچه‌های مسجد امتیاز کسب کنند.

پایان پیام/713

نظر شما