شناسهٔ خبر: 43630435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعلام آمادگی سازمان پدافند غیرعامل برای همکاری با قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا

گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در شرایط فعلی نیز آمادگی لازم را در همکاری با قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و در ارتقای توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در تلاش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامرضا جلالی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در خصوص اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل از دی ماه سال 98 مقابله با شیوع کرونا را آغاز کرد و سه فاز مهم در پیشگیری، پیش‌بینی و پیش کنشگری را در مسیر تحقق اهداف در پیش گرفت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: این سازمان با همراهی و هماهنگی میان 26 دستگاه اجرایی در جهت تقویت ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لشکری و کشوری در مقابله با کرونا پرداخت.

وی تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در شرایط فعلی نیز آمادگی لازم را در همکاری با قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و در ارتقای توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در تلاش است.

جلالی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها در جهت تحقق اهداف و تدابیر و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باید سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارشات، دستگاه‌های دینی و مذهبی در طول این مدت و از آغاز شیوع ویروس کرونا، بیشترین مشارکت و تبعیت از دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را داشته‌اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: حضور روحانیون و طلاب در صحنه در شرایط سخت از سال گذشته، جریان مقابله با کرونا را به موضوعی حماسی و ارزشی مبدل کرد و خدمات گسترده‌ای در این عرصه شکل گرفت.

وی گفت: در سایه همدلی‌ها و هم‌افزایی‌ها در کشور، دشمنان در تضعیف وجهه عقلانی دین در ماجرای شیوع کرونا ناکام ماندند، در حالی که از همه ظرفیت‌ها و ابزارهای شبکه اجتماعی غیربومی در سیاه‌نمایی‌ها استفاده کردند و طبق بررسی‌ها، همپنان قرارگاه عملیاتی دشمن فعال است.

جلالی بیان کرد: در جریان کرونا، بسیاری از تهدیدات به فرصت مبدل و در مقابله با شیوع کرونا، بسیاری از زیرساخت‌ها متحول شد.

وی تصریح کرد: رشد و توسعه فناوری و دانش بسیاری از پدیده‌ها را دچار تحول بنیادین کرده است و ما بر این باوریم که در مدیریت سایبری باید باید ابعاد فقهی حمکرانی بومی متناسب با بنیان‌های انقلاب اسلامی شکل گیرد و تداوم یابد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل یک امر اثبات شده است و باید به عنوان یک ضرورت مهم در حوزه نیز فعال شود.

وی با تاکید بر تبیین جایگاه پدافند غیرعامل در جامعه عنوان کرد: ایجاد فقه پدافند غیرعامل نیز موضوعی مهم است و در ایت باره با خلاء‌هایی مواجه هستیم و باید رفع شود.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان کرد: در ایام شیوع کرونا، بسیاری از طلاب و روحانیون به صورت خودجوش در بیمارستان‌ها و غسال‌خانه‌ها و آرامستان‌ها به خدمت پرداختند که بسیار ارزشمند بوده و به بسیاری از نیازها پاسخ داده شد.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا باید با همراهی حوزه و طلاب و روحانیت بتوان به ابعاد معنویت در جامعه پرداخت و آن را تقویت کرد.

انتهای پیام/457/ش

نظر شما