شناسهٔ خبر: 43630219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نوبت‌دهی اینترنتی اجرای احکام در استان مرکزی اجرایی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: نوبت‌دهی اینترنتی اجرای احکام تا پایان آبان ماه در کل استان اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش ویدئوکنفرانسی روسا و دادستان های حوزه قضایی استان مرکزی با اشاره به شیوع کرونا در استان اظهار کرد: متأسفانه از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود 50 نفر از کارکنان دادگستری به این ویروس مبتلا شدند و در حال حاضر 30 نفر از این کارکنان در قرنطینه به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه برخی از کارکنان در دادگستری نقش محوری داشتند، افزود: رئیس دادگستری شهرستان دلیجان با ابتلای به این ویروس در قرنطینه است ولی علیرغم همه این مشکلات خدمت‌رسانی به مردم استان با مشکل مواجه نشده است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: خطر ابتلای به کرونا در کمین است امروز متأسفانه فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی که انسان ارزشی و متدینی بود و در راه مبارزه با این ویروس تلاش‌های فراوانی کرده بود بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست داد.

موسوی با اشاره به اقدامات دادگستری در امر مبارزه به شیوع کرونا و گندزدایی ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شده تا محل استقرار کارکنان گندزدایی شود و بهداشت محیطی را افزایش دادیم، تجهیزات مقابله‌ای با ویروس را در دادگستری مستقر می‌کنیم اما این تمام راهکار نیست و باید مردم بیشتر رعایت کنند و سعی کنند از راه‌های الکترونیکی فراوانی که وجود دارد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مردم با استفاده از سامانه‌های اینترنتی دادگستری هم می‌توانند در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنند هم با تردد کمتر میزان درصد احتمال آلودگی به ویروس کرونا را کمتر کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه 23 دفتر خدمات قضایی در استان داریم که هر کدام 69 مورد خدمات ارائه می‌دهند که این تمام خواسته‌های مردم را در برمی‌گیرد، گفت: مردم استان در دادسراها و... تجمع نکنند و از طریق سامانه‌ها و دفاتر اقدام کنند.

موسوی بیان کرد: دادرسی الکترونیکی در اکثر حوزه‌های قضایی راه‌اندازی شده و بیش از 3 هزار پرونده به صورت الکترونیکی(دادرسی بدون کاغذ) اجرایی و بیش از 3 میلیارد ریال  صرفه‌جویی ریالی با تشکیل پرونده‌های الکترونیکی شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان آبان ماه نوبت‌دهی اینترنتی اجرای احکام در کل استان اجرایی می‌شود که در حال حاضر به‌صورت پایلوت در اراک و خمین در حال اجراست و مراجعین با رجوع به سامانه نوبت می‌گیرند و ساعت و تاریخ به آنها اعلام می‌شود.

 رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در حوزه قضایی شهرستان دلیجان در کسب امتیازات مثبت رتبه سیزدهم استان را دارد، در برخی رتبه‌ها چندین شهرستان مشترک هستند که دلیل این کار استاندارد تعریف شده برای رتبه‌بندی است.

وی افزود: حوزه قضایی شهرستان محلات در مجموع امتیازات عملکردی مثبت کسب کرده و رتبه نهم و در بخش منفی رتبه هشتم را داراست که باید کار بیشتری صورت بگیرد، در بحث ابلاغ الکترونیک دادسرا و دادگاه‌های محلات نسبت به سایر شهرهای استان عملکرد ضعیفی دارد و  88 درصد در دادسرا و 86 درصد در دادگاه و در مجموع حوزه قضایی 86 درصد بوده است.

موسوی گفت: در حوزه قضایی زرندیه در مجموع در کسب امتیازات مثبت رتبه یک را به خود اختصاص دادند، در بحث ابلاغ الکترونیک دادسرا 92 درصد و دادگاه‌ها 97 درصد و در مجموع 93 درصد بوده است، در حوزه قضایی شازند در کسب امتیازات مثبت رتبه یازدهم و منفی رتبه دوم را به خود اختصاص داده در بحث ابلاغ الکترونیک دادسرا 92 درصد و دادگاه‌ها 85 درصد و در مجموع 87 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه قضایی خنداب در کسب امتیازات مثبت رتبه 6 و منفی رتبه 9 را به خود اختصاص داد، در بحث ابلاغ الکترونیک دادسرا 94 درصد و دادگاه‌ها 85 درصد و در مجموع 88 درصد بوده است، در حوزه قضایی تفرش در کسب امتیازات مثبت رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داد، در بحث ابلاغ الکترونیک در مجموع 91 درصد بوده است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در حوزه قضایی فراهان در کسب امتیازات مثبت رتبه چهارم و منفی رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده ادامه داد: در بحث ابلاغ الکترونیک در مجموع 87 درصد بوده است و باید تلاش بیشتری در این مورد داشته باشند، در حوزه قضایی کمیجان در کسب امتیازات مثبت رتبه دوم و منفی رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داد، در بحث ابلاغ الکترونیک در مجموع 92 درصد بوده است و در حوزه قضایی آشتیان در کسب امتیازات مثبت رتبه هفتم و منفی رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داد، در بحث ابلاغ الکترونیک هم در مجموع 88 درصد بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما