شناسهٔ خبر: 43630114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند خبر داد؛

برگزاری ۱۴۲ یادواره شهید به نیابت از ۱۴۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز بیرجند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از برگزاری ۱۴۲ یادواره شهید به نیابت از ۱۴۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز بیرجند خبر داد و گفت: این یادواره‌ها از ۵ تا ۱۲ آذر در نقاط مختلف شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «رضا یکه‌خانی» رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از فعالیت ۱۶۴ واحد بسیج در مدارس شهرستان بیرجند خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۸۳ پایگاه در مدارس پسرانه و ۸۱ پایگاه هم در مدارس دخترانه فعال است.

وی با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی امسال با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» در بستر شبکه شاد و فضای مجازی استان آغاز شد، بیان داشت: امسال برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی با هدف ایجاد معرفت و بینش بیشتر نسبت به انزجاراز آمریکا و معرفی جنایت‌های این شیطان‌صفتان برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان بیرجندی طی برنامه‌های مختلف، مطرح کرد: دانش‌آموزان بیرجندی در آزمون سراسری امسال خوش درخشیدند و توانستند۹۰ رتبه زیر هزار را کسب کنند.

یکه‌خانی به موفقیت‌های دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری اشاره و عنوان کرد: دانش‌آموزان مدارس و آموزشگاه‌های بیرجند ۴۸ رتبه اول، ۲۸ رتبه دوم، ۲۴ رتبه سوم استانی، چهار رتبه دوم و سه رتبه سوم کشوری را در مسابقات فرهنگی و هنری کسب کردند.

وی از برگزاری ۱۴۲ یادواره شهید به نیابت از ۱۴۲  شهید فرهنگی و دانش‌آموز بیرجند خبر داد و عنوان کرد: این یادواره‌ها از ۵ تا ۱۲ آذر در نقاط مختلف شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ادامه داد: یکی از برنامه‌های محوری این یادواره تهیه ۱۴۲ بسته لوازم‌التحریر بود که به نیابت شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان بیرجند در اختیار کودکان بازمانده از تحصیل قرار گرفت.

یکه‌خانی با اشاره به «کمک مؤمنانه» دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان بیرجند، تصریح کرد: در مرحله نخست این رزمایش سه هزار بسته معیشتی، یک هزار دست البسه، ۵۰۰ کارت هدیه، دو هزار پرس غذای گرم و ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی ادامه داد: در مجموع با همکاری بسیج دانش‌آموزی شهرستان بیرجند و با همت دو هزار نفر از همکاران فرهنگی و ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مبلغ ۵ میلیارد ریال در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و بین ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند شهرستان توزیع شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از تهیه و توزیع ۵ هزار ۴۰۰ بسته لوازم‌التحریر رایگان برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گام دوم رزمایش خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۹۷۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند تهیه و از وز گذشته در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما