شناسهٔ خبر: 43630038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشروی مرزهای قلمرویی پژوهشی توسط مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: مراکز تحقیقاتی این مجموعه توانسته اند مرزهای قلمرویی پژوهشی، فناوری و علمی بسیج را فرسنگ ها جلوتر ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حامد اقبالی امروز در جمع مسئولان حوزه های بسیج دانشجویی شهر شیراز و کارکنان ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، سرمایه انسانی شایسته را یکی از عوامل پیشرفت و توسعه برشمرد و اظهار داشت: بسیج دانشجویی جوانانی مستعد، نخبه و دارای روحیه جهادی و انقلابی را دارد که وارد عرصه علم و فناوری شده اند.

وی با اشاره به رویکرد مسئله محوری بسیج دانشجویی در عرصه پژوهش و فناوری، هسته ها و مراکز تحقیقاتی را بستری برای این موضوع دانست و افزود: برای پیشرفت مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی و رسیدن به اهداف آن ها، نیاز به سیر رشد تخصصی دانشجویان از زمان ورود آن ها به دانشگاه بوده و برای مواجهه با مسائل و حل مشکلات توانمند شوند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: بعد از رسیدن به فرد مطلوب در سیر رشد تخصصی، نیاز به ایجاد یک جمع و کار تشکیلاتی است که بستر آن در هسته ها و مراکز تحقیقاتی بوده و بسیج دانشجویی نیز در این راستا سیر رشد تخصصی را به صورت کامل و جامع تدوین کرده است. 

اقبالی با تاکید بر اتصال نیازهای ارگان ها، نهادها و دستگاه های مختلف به ظرفیت و توانمندی های مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی گفت: ستاد حل مسئله شکل گرفته و با دریافت مسائل مختلف از نهادها و دستگاه ها، آن ها را پیگیری می کند. 

وی بر تقویت حمایت های مادی و معنوی از مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی تاکید و تصریح کرد: در کنار مباحث تئوری در مراکز تحقیقاتی، جنبه بازار و تجاری سازی نیز در نظر گرفته شود. 

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور با تقدیر و تشکر از مجموعه بسیج دانشجویی استان فارس به دلیل فعالیت مؤثر در زمینه پژوهش و فناوری، بر تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به علم و پژوهش و تلاش در این راستا تاکید و بیان کرد: با بسترسازی در دانشگاه ها زمینه مناسبی برای مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فراهم شود تا دانشجویان بتوانند در جریان علمی کشور مؤثر باشند. 

اقبالی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی مرزهای قلمرویی بسیج را فرسنگ ها جلوتر برده اند، به دستاوردهای قابل توجه معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی کشور اشاره کرد و گفت: جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بسیج نیز افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل آن فعالیت های پژوهشی و فناوری در این مجموعه است. 

در این نشست که مسئولان بسیج دانشجویی سایر دانشگاه های استان فارس نیز بصورت مجازی حضور داشتند، دانشجویان به بیان برنامه ها، نظرات و پیشنهادات خود در زمینه پژوهش و فناوری پرداختند. 

انتهای پیام/ن

نظر شما