شناسهٔ خبر: 43630030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم آموزش نیازهای بازار صادرات به بافندگان فرش دستباف اردبیل

رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: با کمک شرکت ملی فرش باید سلایق و نیازهای بازار صادرات را بین بافندگان فرش دستباف، آموزش و ترویج دهیم تا شاهد افزایش صادرات این محصول ارزشمند در بازارهای خارجی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رامین صادقی ظهر امروز در جلسه ویدیو کنفرانس با تجّار ایتالیایی در خصوص صادرات فرش دستباف اردبیل اظهار کرد: با کمک شرکت ملی فرش، باید سلایق و نیازهای بازارهای خارجی را بین بافندگان فرش دستباف اردبیل، آموزش و ترویج دهیم و به آن هدف نهایی که همان بحث بازار و سلیقه مشتری است، دست پیدا کنیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت فرش دستباف و ریشه تاریخی فرش، استان اردبیل پتانسیل و بافنده‌های بسیار خوب و متبحری دارد، از جمله وجود نقشه‌های متنوعی که بعضی از این نقش‌ها به صورت سینه به سینه از گذشتگان به ما رسیده‌ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص تعامل و همکاری با تجّار و فعالین اقتصادی مقیم ایتالیا بیان کرد: تجار و فعالین اقتصادی، همچنین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا می‌توانند با احصاء سلایق بازار ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی، در راستای ارتقای فرش ایرانی با ما تعامل داشته باشند.

وی در بحث تامین مواد اولیه فرش اظهار داشت: در باب مواد اولیه و تولیدات آن، خوشبختانه استان اردبیل یکی از قطب‌های دامپروری بوده، در خصوص تولید پشم مشکلی نداریم و کارگاه‌های خوب رنگ‌رزی در استان وجود دارد.

صادقی در خصوص اهمیت تعاملات صنعتی و صادرات تولیدات استان تصریح کرد: تجار و فعالین اقتصادی با در نظر گرفتن سلایق مشتریان، نقش‌های جدید و سنتی را تلفیق نمایند تا بتوانیم آن چیزی که مشتری از ما می‌خواهد را تولید و ارائه کنیم و بدین‌وسیله با صادرات فرش‌های گران قیمت ضمن ارزآوری بیشتر برای کشور، بازار فرش دستباف را به دست بیاوریم.

وی گفت: استان اردبیل آمادگی کامل دارد تا مشکلات تولیدکنندگان را حل نماید و امیدوار هستیم با حمایت‌ها و برنامه‌هایی که مرکز ملی فرش دارد، بتوانیم با توجه به پتانسیل‌های موجود بالفعل و بالقوه مختص بومی هر استان، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

-انتهای پیام/3463/617/

نظر شما