شناسهٔ خبر: 43629639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی مصوب شد؛

انتقال مجتمع نیمه تمام فرهنگی و هنری فاروج به دانشگاه علوم پزشکی

صاحب‌خبر -
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در این جلسه گفت: مجتمع ناتمام فرهنگی و هنری فاروج، از مصوبات دور اول سفر هیات دولت نهم به این شهرستان بود که در سال 85 اجرایی شد و با 45 درصد پیشرفت فیزیکی به علت جانمایی غلط متوقف شد و اعتباری اختصاص نیافت.
وی اظهارکرد: تغییر کاربری این مجتمع به دلیل نزدیکی به بیمارستان فاروج و دور از دسترس هنرمندان بودن، مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد این مجتمع برای تغییر کاربری به دستگاهی دیگر واگذار و به هنرمندان وعده داده شد که با تحویل زمینی دیگر و اختصاص اعتبار، ساخت مجتمع در فضایی بهتر انجام شود.
فرخنده با بیان اینکه ساخت مجتمع جدید در سال 93 و در مجاورت سایت مسکن مهر فاروج آغاز شد و قرار بود سه میلیارد تومان برای تجهیز آن اختصاص یابد که تاکنون فقط یک میلیارد تومان اختصاص یافته، اظهارکرد: در حال حاضر برای تجهیز این مجتمع بر اساس برآوردهای قبلی مبلغ دومیلیارد تومان مورد نیاز است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: طبق تواهمنامه با وزارت ارشاد قرار بر این شد مبلغ یک میلیارد تومان از سوی وزارت خانه و یک میلیارد تومان از منابع استانی تخصیص یابد که در حال حاضر مبلغ وزارت ارشاد اختصاص یافته و در انتظار سهم منابع استانی هستیم.
وی با بیان اینکه با تجهیز و افتتاح این مجتمع پایان خوشی برای جامعه فرهنگی و هنری فاروج پس از 14 سال رقم می خورد، اظهارامیدواری کرد این پروژه که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به زودی کامل و تجهیز شود.
در این نشست همچنین مصوبات کارگروه امور زیربنایی توسعه روستایی با موضوع تفویض اختیار، واگذاری و تغییر بهره بردار ساختمان فنی و حرفه ای زرق آباد اسفراین به نیروی انتظامی، تصویب بخشی از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و تصویب عناوین محورهای پژوهشی سال 99 به رأی گذاشته شد که با اکثریت آرای موافق به تصویب رسید.

نظر شما